Smysly…. 23.-27.9.2024 J

27. 9. 2024 | Kronika - Jirny

Sovičky

Tento týden jsme pokračovali v poznávání našeho těla, tentokrát jsme se seznámili s našimi smysly. Všechny už je známe, víme, co pomocí nich poznáváme a proč jsou pro nás tak důležité. Hráli jsme si různé běhací hry a uměli si obhájit názor, proč právě tento smysl je důležitý pro poznání zrovna tohoto předmětu či zvířete (auto mohu cítit, vidět, slyšet..). Zkoušeli jsme se zavázanýma očima svůj vlastní čich, sluch, chuť i hmat.

Angličtina

This week in English, we talked about the five senses. We learned easy vocabulary words: eyes, ears, nose, mouth, tongue, fingers, hands… and verbs such as see, hear, smell, taste and touch. We also played games: Listen and Guess the sound / What do you hear? / What do you see?, with touching we practiced the identification of our friends, we also played a game using our sense of smell and the brave ones tasted various fruits and vegetables and to summarize it all we played the wheel of senses: sorting various pictures and matching them to the right sense. Finally we started learning the five senses song: https://m.youtube.com/watch?v=vXXiyIGqliE

Tvoření: Každý měl možnost si v hodině tvoření vyrobit vlastního ježečka. Děti si nejprve obkreslily šablonu tělíčka, následně ji vystřihly a pomocí kuliček z krepového papíru nalepily ježečkům bodlinky. Trháním a mačkáním kousků krepového papíru jsme si procvičili jemnou motoriku.

Tanečky, rytmika, dramaťák: V začátku hodiny jsme se nejprve protáhli rytmickou rozcvičkou. Zatančili jsme si rovněž i na píseň “ Hlava, ramena, kolena, palce „. Společné tancování děti velmi bavilo a pozitivně podpořilo jejich zdraví rozvoj sluchové pozornosti a pohybové paměti.
Muzicírování: V hodině jsme se naučili novou básničku. 
Člověk, ten má smyslů pět,
znám je všechny nazpaměť.
Kde jsou oči, tam je ZRAK,
po prstech nám skáče HMAT.
SLUCH nám sedí na uších,
do nosu nám vlezl ČICH.
A CHUŤ v ústech na jazýčku
 spinká si tu na krajíčku.

Doplnili jsme ji o koordinované pohyby ( tzn. ukazování prstem, hýbání jazykem)
Sportovní klub: Společně jsme zacvičili krátkou sestavu cviků pro zahřátí našeho těla. Zahráli jsme si hru “ Čáp ztratil čepičku“. Děti se musely v adekvátním časovém úseku zorientovat mezi barevnými kruhy a zvolit barvu, která se shodovala s barvou v zadání. 

Lištičky

 

Naučili jsme se novou písničku o našich smyslech, zahráli jsme si hry při kterých jsme procvičili náš hmat, sluch i zrak. Hádali jsme, které předměty poznáme, kterým smyslem. Zjistili jsme, že svět nejvíce objevujeme pomocí zraku. Náš zrak jsme si podrobně prozkoumali díky zrcadlům, kdy jsme objevili, že každý máme jinou barvu oka, ale že všechny oči vypadají podobně. Zkusili jsme si každý vyrobit své oko. Vyzkoušeli jsme si u toho lepení, stříhání i svůj hmat (trhání kousků barevných papírů). Při práci ve skupinách se povedlo složit velké obrázky pusy, nosu a ucha z různých materiálů (korálky, těstoviny, PET víčka). Někteří z nás si vyzkoušeli i chůzi se zakrytýma očima, kdy nás „lesem“ provedl kamarád. Rozhodně to nebyl lehký úkol. Naučili jsme se u toho i nové veselé říkadlo Liška, šiška, pampeliška.

 

Smysly (písnička)

 

Oči, pusa, nos i uši mně i tobě vážně sluší, uši slyší, pusa zpívá, očima se člověk dívá.

Nos ten cítí, co se děje, pusa jí nebo se směje, nohy dupou, ruce hladí, dlaně hřejí nebo chladí.

 

Angličtina

This week we had lots of fun learning about the body parts connected to our senses: eyes, ears, nose, mouth, and hands. We explored the five senses by dancing and singing along to the song „5 Senses“ (https://youtu.be/jX9eZrCGUkk?si=B5Npf0SZEXWTNIwN). We also learned the names of some toys and played a guessing game using only our hands to identify them. In addition, we continued practicing the colors, and this week, we added green and orange to our list. We played games like sorting Legos by color to help us learn. We also kept dancing to our favorite songs, „If You’re Happy“ (https://youtu.be/l4WNrvVjiTw?si=qo05Ued57FC82iVU) and „Head, Shoulders, Knees, and Toes.“ (https://youtu.be/RuqvGiZi0qg?si=rkPWnWNUM9xflZ0M)

Rytmika, tanečky, dramaťák: pohybová básnička Smysly na procvičení hrubé i jemné motoriky a protažení těla

Sportovní klub: Čáp ztratil čepičku (procvičení barev, materiálů a tvarů předmětů)

Tvoření: podzimní ježeček: mačkání a lepení krepového papíru, stříhání, lepení a kreslení

Muzicírování: oblíbené podzimní písničky (Prší prší, Pod naším okýnkem) s doprovodem na rytmické hudební nástroje