Stopy… 23.-27.1.2017 Ú

28. 1. 2017 | Kronika - Jirny

Lištičky

Tento týden jsme si hráli na stopy zvířat. Nejdříve jsme si připomněli, jak se o zvířátka v zimě staráme. Skládáním rozstříhaných obrázků jsme si povídali o ptáčcích u krmítka a lesní zvěře u krmelce. Prostřednictvím obrázků jsme se seznámili s jejich stopami. Přidali jsme k tomu hezkou říkanku Vrabčák v zimě. Pak jsme si zahráli na myslivce, který u zasněženého krmelce poznává stopy zvířat. Stopy zvířat děti také poznávaly při výtvarné činnosti – frotáží stop a při jejich hledání na procházce ve sněhu. Děti měly z objevování stop radost.

Angličtina

Píseň a videoklip „ The Forest“ nám obohatila slovní zásobu o lesní zvířátka, která jsme si po té anglicky vyhláskovali a přiřadili správné zvířecí stopy. Také nám náš maskot Anglická Lištička povídala o tom, kde žije a představila nám, jak to v lese vypadá. J

Sovičky: 
Tento týden jsme si báječně užili hrou na slavné stopaře. Naučili jsme se od sebe rozeznávat stopy jednotlivých druhů zvířat a ptáků, dozvěděli jsme se, jak tráví zimu a jak jim můžeme pomoci my sami.
V závěru týdne jsme si pár vybraných stop sami překreslili.

Logopedická prevence:
Hláska „Ň“

Grafomotorika:
Hry na rozvoj a ukotvení správného špetkového úchopu.

AJ Sovičky

Tento týden jsme zahájili divadlem a dále jsme pokračovali tématem Stopy zvířat- „Animal´s tracks“. Se všemi dětmi jsme si zopakovali všechna zvířátka, která známe. S většími předškoláky jsme v anglickém klubu probírali stopy zvířat důkladněji. Dále jsme procvičovali geometrické tvary „shapes“ výrobou tvarů ze stavebnice. Děti začaliy vyrábět větší a větší tvary, takže jsme si díky k tomu názorně procvičili rozdíly mezi „small x big“, „small, bigger, the biggest“. Při procvičování tvarů jsme si ukázali písničku k tématu. Další opakovací aktivitou byly předložky „preposition“, které cvičíme hrou s židličkami.

Do našeho hudebního repertoáru nám přibyla nová říkanka „Bubble gum“, kterou procvičujeme počítání a písnička „Today is song“, která nám pomáhá při každodenním opakování dnů v týdnu.

AJ klub

Na odpoledním anglickém předškolákovi jsme se naučili nové slovíčko „track“ stopa a také jsme si rozšířili naší slovní zásobu o nová zvířátka „doe, pheasant“. Stopy jsme procvičili díky obrázkům a pexesu. Děti krásně reagovali na nová slovíčka i vazby. Nakonec jsme stopy procvičili ještě pracovním listem, který jsme si i vybarvili.

Další den jsme s dětmi procvičovali zimní sporty, dny v týdnu a všechny písničky, které známe.

Dramatický/pohybový kroužek

Poznávali jsme stopy lesních zvířátek a i jejich siluety. Zapojen do hry byl i tajemný klobouk, ve kterém jsme si zvířátka losovali a po té improvizovaným tanečkem předvedli. „Ptačí taneček“ nás rozproudil a naučili jsme se synchronizovat tanec ve dvojicích. Skladatelé Svěrák a Uhlíř nás inspirovali písní „ Krávy, krávy“, ve které jsme zkombinovali pěvecký projev a pohyb.

Básnička o zvířátkách pro tento týden – „ Kdo je zná?

 

Hudební/pěvecký kroužek

Základem každé pěvecké lekce je správný postoj, regulace dechu a nasazení tónu, to vše jsme zábavnou formou s dětmi vyzkoušely. Tuto hodinu jsme se zaměřili na správné šetření dechu při zpívání. U Soviček nám do hodiny krásnou melodii vnesl „L. Amstrong  – Wonderful World“, kterou jsme si společně zanotovali. U Lištiček jsme se naučili anglickou písničku o náladách s lehkými tanečními prvky „ Hello“.

Malý přírodovědec

Tentokrát jsme s Tomášem zkoumali, které potraviny jsou zásadité, kyselé a neutrální. Zjistili jsme, že citrón je kyselejší než ocet a velice nás překvapilo, že kofola je stejně kyselá jako citrón.

Tvořivá dílna

Jelikož jsme měli vyrobený krmelec pro lesní zvířátka, ale zjistili jsme, že nemáme nic pro ptáčky, vyrobili jsme krmítka, do kterých jsme nasypali i krmení.

Sportovní hry

Poprvé k nám přišel pan učitel jógy, který nám vysvětlil,  co vlastně ta jóga je. Potom jsme si zahráli na indiány. Nejprve jsme se zahřáli u ohně, udělali rituální tanec a potom jsme se měnili v různá zvířátka. První hodina jógy nás moc bavila a už se těšíme na další.