Stopy ve sněhu 5.1. – 9.1. 2015

9. 1. 2015 | Kronika - Bohnice

Delfínci:
Máme za sebou týden přímo detektivní! Pátrali jsme totiž po stopách zvířat s lidí…
V pondělí jsme se podívali na tlapky kočičkám a pejskům. Zkoumali jsme, jaké jsou mezi nimi rozdíly a vyrobili jsme obrázky s jejich otisky.
V úterý jsme se zaměřili na kopýtka divokých zvířat v lese. Tomáš nám z brambor vyřezal stopu srnce a divočáka, a my jsme z nich vytvořili parádní obrázky!
Plavání s Tomášem ve středu jsme si pořádně užili a ještě jsme si stihli popovídat o stopách, které jsme zahlédli venku : ).
Ve čtvrtek se ve školce ozývalo štěbetání, protože jsme zkoumali ptačí stopy. Také se nám nádherně povedly zasněžené obrázky plné jejich otisků.
V pátek jsme si důkladně prohlédli naše nožičky a vyzkoušeli jsme si, jaké dělají stopy.
A tak máme ve školce velký plakát, na kterém každý z nás po sobě zanechal pořádnou a nesmazatelnou stopu: ).
Krásný lednový víkend a  příští týden se těšíme na zážitky s vodou!
Písničky: Kočka leze dírou
                Na tý louce zelený
                Čížečku, čížečku
Žabičky
Tento týden žabičky poznávaly svět zvířecích stop, zkoumaly přírodu a hrály si na stopaře.
První den tohoto týdne se děti dozvěděly jak vypadají stopy kočiček a pejsků. Prozkoumali jsme řádně jejich tlapičky a vytvořili společný obrázek, na který jsme lepili kočičí a psí stopy.
V úterý jsme si s dětmi povídali o koních. Jak vypadá podkova a jaký je její otisk. Zahráli jsme hru „Popletené stopy“, během které jsme smíchali několik druhů zvířecích stop a děti je měly párovat k sobě.
Jak vypadá jelen a divoké prase jsme si ukázali další den. Poznávali jsme na obrázcích jejich stopy a snažili je popsat. Pomocí bramborových vykrojených tiskátek jsme poté tiskli jejich stopy na „zasněžený“ papír.
Ve čtvrtek jsem si vyprávěli pohádku “ O jelenovi Vašíkovi“, která měla děti motivovat  k rozhovoru o lese a o tom, co se v lese smí a nesmí dělat. Učili jsme se píseň “ Na ty louce zelený“, ke které jsme poté přidali i ukazování.
Poslední den jsme zkoumali naše vlastní nožky. Jak vypadá naše chodidlo a k čemu nám slouží. Pro lepší představu jsme si poté vytvořili vlastní otisk našeho chodidla na papír. Tato činnost se dětem líbila nejvíce.
Odpolední aktivity:
Rytmika, tanečky, dramaťák: Ve školce se to jen hemžilo zvířátky. Nejdříve jsme hráli na sochy zvířat a potom jsme zkoušeli vyčarovat zvířata a každému čaroději se úžasně dařilo: ).
Tvoření: Podívali jsme se, jak vypadá zasněžený les a společně jsme vytvořili krajinu s krmelcem.
Vypadá dokonale a moc nás bavilo razítkovat cestičky srnek, lišek, ptáčků…
Muzicírováni: Terezka nám ukázala pantomimu k písničce Na tý louce zelený a byla to velká legrace! Samozřejmě jsme nemohli vynechat všechny hry a hříčky, které máme na hudebce tak rádi.
Sportovní klub: Zvířátka a jóga jdou krásně dohromady. Povídali jsme si příběh, o lvu, hadovi a krokodýlovi. Největší úspěch mněl lev, protože v jogínské pozici lva se nádherně řve : ).