Stopy zvířat… 22.-26.1.2018 Ú

26. 1. 2018 | Kronika - Jirny

Sovičky
Tento týden jsme se vydali po stopách lesních zvířat. Naučili jsme se rozeznávat a určovat stopy zvířat, která žijí v našich lesích, u potoků a řek. Zahráli jsme si objevitelské hry a na procházkách jsme určovali, které zvíře kde prošlo. Protože není sníh, hledali jsme stopy obtisklé do bláta. Tento týden se z nás stali skuteční stopaři.
Logopedická prevence: hláska „Ň“
Grafomotorika: vinutí
Angličtina: tento týden jsme si s dětmi povídali o zvířátkách. Zvířecí stopy (tracks), lesní a domácí zvířata a také jsme probrali, kde zvířátka žijí. Seznámili jsme s dětmi s novými slovíčky (např. Racoon, Badger). Také jsme si vysvětlili rozdíl mezi zajícem a králíkem (Rabbit/hare). Seznámení s novou pohybovou písničkou „Penguin’s attencion“. Zopakování zimních sportů.
Anglický klub: zopakování zvířecích slovíček. Hra s procesem na upamatování názvosloví a zvířecích stop. Pracovní listy. Třídění zvířátek. Tvorba celých vět.

Lištičky
Stopy zvířat, naše další téma přineslo mnoho dalších nových informací a vědomostí. Ukazovali jsme si stopy lesních zvířat a stopy zvířat, která žijou na farmě. Samozřejmě jsme si ukázali i naše lidské stopy. Když jsme chodili ven na procházky, tak jsme si hráli na stopaře a hledali různé stopy. Našli jsme stopy nejen zvířecí a lidské, ale i na silnici po autech. Takže jsme si povídali, kdo nebo co všechno dělá stopy. Ve výtvarné výchově jsme si vyrobili z brambor tiskátka a udělali stopy kočky a psa.
Angličtina: zvířátka jsou naším oblíbeném tématem a co teprve, když se učíme o jejich stopách. Prostřednictvím IT tabule jsme pozorovali nejen zvířátka v lese, ale také ta na farmě. Povídali jsme si o stopách, co rádi jí nebo třeba jaké zvuky zvířátka vydávají. Naši slovní zásobu jsme rozšířili o nová zvířátka (deer, doe etc.).
Hudební a taneční kroužek: s dětmi jsme se naučili básničky Medvěd a O ježkovi. Věnovali jsme se scénickému tanci, který byl zaměřený na uvolnění rukou. Taky jsme si zařádili na tanec Makarena. Dále jsme se věnovali rytmickým cvičením a hudební teorii. V Lištičkách jsme se naučili písničku s tanečkem Zajíček v jamce. V paměti jsme upevnili písně Kocábka a Když jsem já sloužil.
Kroužek zpěvu: s dětmi jsme si ukázali vokální cvičení za pomocí zrcátek. Děti tak zkoumaly svůj pohyb rtů a jazyka. Po té jsme si vyzkoušeli analýzu polohy tónu a na závěr zazpívali naše oblíbené písně s Boomwhackers.
Sportovní kroužek: téma zvířátek je ideální k udělání si parádní opičí dráhy, to byla legrace. 🙂
Výtvarný kroužek: pokračujeme v barvení našich medailonků.