Delfínci
Celý tento týden jsme pátrali a poznávali stopy zvířat. Nejdříve ve třídě, poté na tabuli a taky v nedalekém lese. Na začátku týdne jsme využili zbytky sněhu a uspořádali parádní bobovačku a stavění sněhuláků. Výtvarná práce byla společná a velice zábavná. Natřené nohy a ruce barvou jsme otiskli na papír a přidali i stopy zvířat. Naučili jsme se krásnou básničku: Kdo tu skákal hop a hop, sníh nám poví podle stop. Chodila tu asi zrána, velká, černá, hezká vrána. Pak tu malý zajíček, otisk čtvero paciček. Ani prase nescházelo, taky se tu procházelo.
Na konci týdne jsme měli ve školce vzácnou návštěvu. Opravdového myslivce. Nejdříve nás vzal na procházku do lesa, kde jsme si zahráli pár her a vysvětlil nám u toho spoustu zajímavosti o zvířátkách v zimě. Na další část programu jsme se přesunuli do školky a tam jsem si mohli zblízka prohlédnout krmení, vosí hnízda a další zajímavosti. V příštím týdnu se těšíme na pranostiky, tak uvidíme, zda nám v únoru nasněží, protože – „únor bílý, pole sílí“.
Delfínci/Dolphins
In the week of Animal footprints we mostly revised the names of forest animals we had known already ( a bear, a fox, an owl…), plus we added a few more, i.e. a badger, a pheasant etc. We read a book called The Gruffalo’s child by Julia Donaldson, in which we also tracked a few animals and their footprints. You can listen to the songs we sang and danced to here :
Preschool preparation : We focused mainly on a visual perception this week. We tried to do the animal mirror drawing. Later on we played with the colour blocks and copied the patterns. We played a game I spy with my little eye….something that starts with …B! We picked the animals whose names start with one particular letter. We also clapped and counted the syllables in the words. In the end we matched the footprints with the animals.
Rytmika, tanečky, dramaťák: hádanky se zvířátky nás moc bavily.
Tvoření: společně jsme namalovali číhající sovy. Malovalo se i vidličkou! 🙂
Sportovní klub: trénovali jsme štafetu.
Muzicírování: písnička Sněhulák z Kouzelné školky patří k našim oblíbeným
Žabičky
Na začátku týdne jsme využili menší sněhovou nadílku, bobovali na nedalekých kopcích a zvládli jsme postavit tři sněhuláky.
Na začátku týdne jsme si pověděli, jak můžeme pomoct nejen zvířátkům v lese, ale i třeba ptáčkům, kterým dáme do krmítka potravu. Pomohlo nám v tom hezké naučné video ze zoo a lesa. Ukázali jsme si rozdílné zvířecí stopy a zkoušeli je správně přiřazovat.
Zopakovali jsme si písničku o koze, ze které se stala krasobruslařka a přidali jsme novou o veverkách, které se smály zajíčkovi:
„Smály se veverky na stromečku,
že zajíc sedává na bobečku.
Smály se veverky na pařeze,
že zajíc na stromek nevyleze.“
A o veverkách byla i básnička:
„Veverka čiperka
sedá v rudém kožíšku.
Ráda jí jadérka
ze šišek a oříšků.
Skoč, veverko, skoč,
s námi se tu toč.“
Kreslili jsme krmítko, do něj nalepili sýkorky, obtiskli jejich stopy a nasypali jim něco k snědku. Na sýkorky jsme se podívali na IT tabuli a prohlédli si jejich druhy.
V pátek nás v rámci Ekologické výchovy navštívil myslivec. Vypravili jsme se do lesa, kde jsme se dozvěděli spoustu zajímavých věcí o tom, jak se v zimě daří zvířátkům. Čím jim my lidé můžeme pomoct; jak se o ně postarat a jak je dokrmit. Hráli jsme různé hry a ve vyprávění jsme pokračovali i ve školce.
English
In the week of footprints our little Froggies learnt the names of a few animals, i.e. a bear, a bird, a pig, a horse. They also pretend to be those animals. Besides that, we practiced a little dance for the song called The more we get together : https://youtu.be/fOcijampDro
Since the weather got cold again, we practiced the parts of our body ( a head, hands, a bottom, a foot…) and the winter clothes. We danced the Hokey Pokey dance as well, very funny!
Check it out : https://youtu.be/uBYNtMyN_6E