Sovičky
Celý týden jsme věnovali zvířátkům. Povídali jsme si o domácích i o těch, která žijí v lese, na poli, u rybníka. Zahráli jsme si hru, ve které jsme spojili puzzle a přiřazování stop k jednotlivým zvířátkům. A pak jsme vyrazili na expedicí do polí a k lesu hledat stopy opravdových zvířat. Cestou nám pan myslivec říkal a ukazoval spoustu zajímavostí. Na IT tabuli jsme krmili zvířátka a tím se učili, které má co rádo. V šatničce jsme dozdobili náš zimní obraz našimi stopami s fotkami a stopami zvířátek, které hledají cestu k jídlu.
Jedno dopoledne jsme navštívili základní školu, kde si pro nás prvňáčkové s paní učitelkou připravili stanoviště, na kterých jsme plnili úkoly skoro jako opravdoví školáci.
Angličtina
This week in English, we discovered different animal footprints and tracks. We learned many animals and easy vocabulary words: bear, cat, dog, deer, badger, squirrel, boar, fox, wolf, duck, beaver, birds … ,footprint, tracks, human footprints… We also played matching games and tried to match the right animal to its footprint. We also learned what to feed the animals and how to behave in the forest. For craft we created pictures of animal footprints and also human footprints. And with ‘’Owls’’, we had a lot of fun singing and doing the animal dance.
Tvoření:
Tento týden jsme se věnovali společnému tvoření. Každý si vyrobil svou prstovou rukavičku. Nejprve jsme si obkreslili vlastní ruku, následně jsme ji vystřihli a doplnili o různé barevné vzory. Dále jsme si vytvořili ještě palčák. Použili jsme šablonu a vystřiženou rukavici jsme polepili ústřižky z barevných papírů. Vyrobené rukavičky jsme všechny nalepili na jeden velký papír, který jsme umístili v chodbě.
Muzicírování:
Na začátku hodiny jsme se nejprve rozezpívali. Děti si sami zvolily písničky, které patří mezi oblíbené. Písně jsme doplnili i o sestavu tanečních kroků. Na konci hodiny jsme si zahráli kolektivní pohybovou hru s živou hudbou.
Tanečky, rytmika, dramaťák:
Hodinu jsme začali lehkou taneční rozcvičkou. V další části hodiny jsme se věnovali poslechu rytmu živé hudby. Snažili jsme se hýbat a tančit v tempu hudby. Moc jsme společně pobavili. V závěru hodiny jsme se zaměřili na zklidnění těla formou dýchacího cvičení.
Sportovní klub:
Náš klub jsme započali rozcvičkou. Věnovali jsme se hrám na podporu zdravého rozvoje kolektivu. Děti museli projevit snahu spolupracovat, aby dosáhli stanoveného cíle hry. Ke konci hodiny jsme dali dětem volnou volbu ve hře. Sami si zvolili jednu z kolektivních her. Hru jsme si následně všichni zahráli.
Lištičky
Během týdne jsme sledovali všude rozdílné stopy zvířátek a učili se, která stopa patří určitému zvířátku.
Základní stopy už dobře rozeznáváme a dokonce s nám povedlo na našich procházkách vystopovat některá zvířátka.
Poznali jsme stopy zajíce na poli, stopu kačenek na ledu a úplně nejvíc se nám dařilo rozeznávat všudypřítomné stopy pejsků a jejich páníčků:) Vyrobili jsme si zajíčky z otisků našich rukou a natiskli si různé stopy do předem připravené „zasněžené plochy“. Celý týden jsme se také jako různá zvířátka pohybovali. Velkým bonusem v našem seznamování se světem přírody pro nás byl i ekovýchovný program s pravým panem myslivcem, který nám krásně přiblížil svět zvířátek v zimě. Stále nás provází naše oblíbené básničky a písničky a především hry:)
Angličtina
This week we focused on the animal tracks, especially those we know from our woods and surrounding areas. We repeated the animals we already know such a deer, bear, rabbit, wolf, fox..
We also followed the animal tracks outside in snow and mud.
On Thursday we had a hunter visit who took us for a walk and we learned very interesting things about animal tracks, food and their habits.
Kids also created rabbits using their hands-prints.
Pohybová básnička – Zima
Obléknem si rukavice, bundy, šály a čepice.
Vyjdem mezi paneláky, postavíme sněhuláky.
Rytmika, tanečky, dramaťák: rozvoj rytmického cítění hrou na učitele: děti se vystřídaly při hraní na tamburínu, dle rychlosti hry zrychlovaly či zpomalovaly chůzi či běh
Sportovní klub: čáp ztratil čepičku (rozpoznávání barev a materiálu hraček)
Tvoření: obtisk rukou a nohou, stříhání, lepení, kreslení pastelkami Progresso
Muzicírování: zimní písničky dle volby dětí: učení se rozhodovat