Stopy zvířat…27.-31.1.2025 B

1. 2. 2025 | Kronika - Bohnice

Delfínci

Celý týden jsme šli po stopách…. po stopách zvířecích! Ukázali jsme si, jaké stopy dělá slon, kočka, pes, ptáček, prase divoké, srnka a nebo kůň. Hráli jsme také skvělou hru na přiřazování stop. Venku jsme si zahráli na stopaře a v lese našli opravdovou stopu psa nebo to byl VLK? Kdo ví? Na vlastní „nohy“ jsme si ve školce zkusili, jaké to je chodit po hlíně, písku, vodě, ledu a listí – tak jako zvířátka. Všichni bosou stezku zvládli! byla to zábava. Říkačkou týdne byla samozřejmě básnička o stopách: Stopy dělá každé zvíře, někdo v lese, někdo v díře. Někdo malé, někdo velké, hluboké a taky malé. Písničkou týdne byl Jožin z bažin – světoznámá píseň. V týdnu jsme také stihli moc krásnou výtvarnou činnost a to otisk stop zvířat a naše otisky samotné. V příštím týdnu si budeme povídat o pranostikách, takže uvidíme, co ta nejznámější pranostika „Únor bílý, pole sílí“ znamená.

Dolphins 

Besides recognizing animal footprints we mainly talked about various animals themselves. We discussed what they look like ( adjectives), what they eat, how many legs they have etc. We read a very funny book called Go,dog,go! by Dr.Seuss. We danced around the school and met a few more animals with a song Walking in the forest :  https://youtu.be/xbSSm_p782c?feature=shared

Preschool preparation 

This week we started practicing a logical sequencing connected to a visual perception. We did a few worksheets too to understand it better. Later on we moved on to prepositions, we played a game and read a book called Fox on a box. We described our favourite animals as well. 

Rytmika, tanečky, dramaťák: hry na zvířátka jsou naše oblíbené a tentokrát jsme si k tomu i zazpívali.

Tvoření: společně jsme namalovali stopy myší, které  mají pré, i když jsou kočky doma! 😄

Sportovní klub: na vyžádání jsme si zařádili u židličkované.

Muzicírováni: ani jsme netušili, kolik písní o zvířatech známe.

Žabičky

Hráli jsme si na zvířátka a zkoumali jejich stopy. Různě jsme je mezi sebou porovnávali, takže už víme, v čem se liší stopa kočky a psa, nebo jak vypadají jelení, kančí, veverčí, hadí nebo koňské stopy. A jak jsme si hráli na zvířátka; tak, že jsme ve třídě bosi chodili třeba po listí nebo písku, ledu a na závěr nás za odměnu čekaly lázně – teplá voda!
Pověděli jsme si básničku o ledním medvědovi v zoo:Lední medvěd, krásně bílý,mívá často dlouhou chvíli.Chtěl by radši domů zpět,kde je mráz a sníh a led.
Písničku, kterou jsme zpívali, jistě znáte: „Sněží, sněží, mráz kolem běží…“
A přidali jsme další, také krásnou, která se nám stala inspirací pro výtvarku – vytvořili jsme vrabečky a jejich stopy: „Vítr fouká do komína, všemi okny lomcuje. Vysmívá se meluzína, proč ten vrabec běduje…“
EnglishThis week we talked about animals and animal tracks. We printed the animal tracks using tempera paints and into the modeling clay and observed the difference in the tracks of individual animals. We also tried to imitate animals – We imitated their movements and sounds and tried to cross different natural surfaces barefoot – for example ice, leaves or sand!
We played a new song: https://www.youtube.com/watch?v=xbSSm_p782c&pp=ygUad2Fsa2luZyBpbiB0aGUgZm9yZXN0IHNvbmc%3D and a story : https://www.youtube.com/watch?v=k_oT1GTsD5s&pp=ygUWUGVwcGEgcGlnIG5hdHVyZSB0cmHDrQ%3D%3D

Tanečky a rytmika:

Stopovaná v rytmu – Děti chodí po třídě pomalu jako medvěd nebo rychle jako zajíc. Na signál pojmenují a napodobí zvíře, kterému patří ukázaná stopa.

Tvořivá dílna:

Tvoření „Stopy žabiček“ – pomocí temperových barev otisk prstů na připravený papír.

Pohybové hry:

Zvířecí jóga – Děti se pomocí jóga pozic a pohybů učí napodobovat zvířata.

Muzicírování:

Zpívání písničky „Kočka leze dírou“ a poslech nahrávky se zvířecími zvuky.