Sovičky
Tento týden jsme stopovali zvířátka, bohužel jen v blátě a ne ve sněhu. Alespoň jsme si ukazovali sněhové stopy na interaktivní tabuli. Hádali jsme zvířátka podle stop a stopy podle zvířátek. Pobavili jsme se u kvízů. Hráli jsme tematická pexesa. Zpívali jsme písničku „Když jsem já sloužil“ i s obrázky zvířat a jejich stopami. A nechyběla ani Lesní hostina, u které jsme se naučili, co jí lesní zvířátka.
Předškoláci se byli podívat v první třídě základní školy, kde si pro ně paní učitelka s prvňáky připravili krásný program se spoustou úkolů. Na památku máme i společnou fotografii a každý dostal záložku do knihy.
Tvoření: V začátku hodiny jsme si povídali o zvířátkách, pak jsme se věnovali individuální tvorbě. Děti si nejprve pomalovaly malé kartony od vajíček přírodními barvami. Kartony jsme následně společně vystřihly a přilepily k sobě. Vznikla nám tak zvířátka na erbu. Děti si následně zvířátka pomalovaly a dozdobily.
Tanečky, Rytmika, Dramaťák: Společně jsme si zatancovali a zazpívali na písničku “ Běží liška k táboru “. Jako rekvizitu k tanci jsme si vzali pěnové podložky.
Muzicírování: Zazpívali jsme si píseň “ Já do lesa nepojedu”. Zkusili jsme také vytleskat její rytmus. V závěru hodiny si děti zahrály hudební hru “ Zajíček ve své jamce”.
Sportovní klub: Hodinu jsme započali rozcvičkou na protažení celého těla, cviky byly inspirovány zvířaty. Zahráli jsme si také skupinovou hru “ Lov stop”. Děti byly rozděleny do dvou týmů a hledaly stopy zvířat. Tato aktivita podpořila nejen spolupráci ve skupině a zdravou soutěživost, ale také orientaci v prostoru a rovněž obsahovala prvky samostatné práce ( Děti měly k nahlédnutí legendu, tedy již vyplněný list ke hře). Z této hodiny si všichni mohli odnést ještě pracovní l
Lištičky
Nejprve jsme si ukazovali,co to vlastně taková stopa vůbec je? Zjistili jsme, že je to vlastně jakýkoliv otisk , např. i naší ruky, do materiálu, kde je pak dobře vidět. Zkoušeli jsme otiskovat ruce do soli a mouky. V mouce se nám to dařilo mnohem lépe. Nezapomněli jsme ani na modelínu. Po zpracování podkladu se v modelíně proběhli dinosauři. Hledali jsme pak nejhezčí, nejmenší a největší stopy. V dalších dnech jsme se zamýšleli nad lesními zvířátky a hádali, které v zimě spí a které ne a zjišťovali proč tomu tak asi je. Podívali jsme se podrobně na jejich stopy a zkoumali čím jsou si některé stopy podobné a naopak čím se jedny od druhých liší. Při tvoření jsme nechali malého kolouška proběhnout se po zasněžené krajině. Nechyběly ani oblíbené překážkodráhy, kdy jsme si zkoušeli projít či proběhnout se po trase jako různá zvířátka a zároveň jsme u toho přiřazovali zvířátkům správné stopy nebo kolíčkovali správné zvířátko na obrázcích. Naučili jsme se pohybovou básničku Medvěd, zajíc, vlk a liška.
I když nám počasí moc nepřálo a stopovat ve sněhu jsme nemohli, užívali jsme si hledání stop zvířátek i těch lidských během našich procházek alespoň v blátě:)
Angličtina
This week with the foxes, we continued practicing the clothes vocabulary from last week and added new winter clothing words: jacket, scarf, beanie, and gloves. We also started learning a new song about getting dressed (https://youtu.be/1GDFa-nEzlg?si=7dHzpwOR7aplcsEM).
In addition, we learned the names of new animals: bear, wolf, squirrel, and moose. To make it even more exciting, we played a fun game where we matched each animal to its tracks.
We also had a great time dancing to our favorite songs while learning new words. It was a fun and active week!
Rytmika, tanečky, dramaťák: taneček na písničku Běží liška k Táboru
https://decko.ceskatelevize.cz/video/e313292320050001
Sportovní klub: škatulata hýbejte se – poznávání zvířecích stop dle zadání; sportovní hra v týmech – přiřazování stop ke zvířátkům, spolupráce ve skupině, štafetový běh, rozvoj pozornosti a jemné i hrubé motoriky
Tvoření: zvířátka z papíru dle volby dětí: učení rozhodování, rozvoj fantazie, malování štětcem, stříhání i lepení
Muzicírování: zpěv písniček o zvířátkách s interaktivní tabulí, hra Zajíček v své jamce