Sovičky
Angličtina
Kids learned easy vocabulary words: kindergarten, school, desk, table, chair, garden, pencil, crayons, glue, color pencil, paper, blocks, book…We are also learning ‘’The Magic Words’’: hello, good morning, thank you, please, excuse me, bye, sorry… We also played games to introduce ourselves: What’s your name? / my name is…/ nice to meet you/ How are you? / I’m good … How do you feel today? / I’m happy, I’m sad, I’m angry, I’m cold, I’m sick…
And also we are learning a fun poem:
‘’ My Kindergarten ‘’.
Tvoření: Tento týden jsme se věnovali individuální tvorbě. Každý měl možnost si vyrobit vlastní muchomůrku. Procvičili jsme techniku stříhání a připomněli si, jak je nutné správně zacházet s nůžkami. Trháním kousků papíru jsme si procvičili jemnou motoriku. V průběhu vyrábění jsme si povídali o lese a jeho podzimních darech.
Tanečky, rytmika, dramaťák: V tomto týdnu jsme si zatancovali podle choreografie Honzy Ondera na píseň “ Vrány“. Děti si díky této aktivitě procvičily správné držení těla a sluchovou paměť.
Muzicírování: V začátku hodiny jsme se věnovali dechovému cvičení. Dále jsme si zazpívali písničku “ Běží liška k táboru „. K písni jsme si i zatancovali tanec z kolekce Hýbánek K. Štarhové, využili jsme také rekvizity. Zpěv spojený s tanečními kroky přispívá k správnému rozvoji pohybové paměti.
Sportovní klub: Hodinu jsme začali krátkou rytmickou rozcvičkou na protažení celého těla. Proběhli jsme si pak “ lesní opičí dráhu“ plnou úkolů zaměřených na procvičování hrubé motoriky.
Lištičky
Děti už si krásně zvykají na školkový režim a jednotlivé fáze činností. Začínají hezky fungovat jako skupinka a pomalu i společně spolupracovat. Stále trénujeme při různých zábavných hrách naše jména a znalost nejen našich obrázků, ale i obrázků kamarádů. Nezapomínáme na oblíbené básničky a písničky. Zvládli jsme popsat si na obrázcích jednotlivé činnosti, které ve školce děláme. Dokonce jsme je dokázali seřadit tak, jak jdou postupně za sebou. Naprostá shoda panovala u obrázku, kdy si pro nás do školky dorazí maminky (případně tatínkové, babičky, dědečkové – tj. přeci hlavně po obídku nebo po svačince!:))) Názorová shoda panovala také u obrázků, které znázorňovaly, co se ve školce dělá a co by se nám už ale opravdu nelíbilo:) Zatím se učíme hlavně vyslechnout kamaráda, případně pí. učitelku a až potom vyjádřit svůj názor:) Sestavili jsme si také své školky z obdélníku a trojúhelníku a podle toho, co nám padlo za barvu na kostce jsme si na domeček doplnili i barevná okna. Moc si také užíváme překonávání různých opičích drah.
Kruhová básnička (pohybovka)
Dobrý den, dobrý den, dneska máme krásný den.
Ruce máme na tleskání, nohy zase na dupání.
Dobrý den, dobrý den, na zem spolu usednem.
Budem si spolu povídat, chcem se všechno dozvídat.
Angličtina
This week we met our new friend Mr. Owl. With him we learned to say „hello“ and to greet people. We also learned how to answer „What’s your name?“. We kept practicing „please“,“thank you“, and „help“. We are also learning classroom objects like cup, table, chair and more.
Rytmika, tanečky, dramaťák: hra na vrány, ptačí taneček
Sportovní klub: opičí dráha: rozvoj motoriky, koordinace, přeskoky, podlézání hradby, týmový závod
Tvoření: muchomůrka červená: stříhání, lepení, trhání barevných papírů; povídání o houbách, které můžeme najít v lese
Muzicírování: písnička z pohádky O perníkové chaloupce