Delfínci
Tématem tohoto týden bylo cestování. Nejdříve jsme si ukázali KAM můžeme cestovat a potom také JAK – jakým způsobem. Navzájem jsme si povyprávěl kde všude už jsme byli a jak jsme se tam dostali. Zahráli jsme si také paměťovou hru KUFR, do kterého jsme si dali potřebné věci na dovolenou a museli si vše pečlivě zapamatovat. Zpívali jsme cestovní písničku https://www.youtube.com/watch?v=8Z0S0adbkVU Výrobkem týdne byl kufr na kolečkách, který jsme nejdříve vystřihli, vybarvili pastelkami a poté ještě dobarvili vodovými barvami – a můžeme vyrazit! V příštím týdnu se postupně podíváme na všechny světadíly.
We devoted the whole week fully to the main topic, which was Travelling. At first, we discussed what it means to travel, where we can travel ( holidays, school, work…) and how ( means of transport ). We made our own colourful suitcases.
Later on, we sorted out various means of transport into three groups : air, land, water. We also played the so called running game.
Afterwards, we all plunged deep into the see in a yellow submarine! With The Beatles of course : https://youtu.be/m2uTFF_3MaA
Besides that, we did a picture of a submarine and tried to learn a new travel song :
Preschool preparation
At the beginning of the week we went on revising the feelings vocabulary and talked about dealing with various feelings in real life. We read a great book called Llama Llama, mad at mama. We added a worksheet too.
We continued with mirror drawing.
In the end, we read about a pirate ship and its crew ( The best pirate book ). We focused on tracing, connecting dots and holding pencils correctly.
Rytmika, tanečky, dramaťák: naše zahrada se stala cestovatelským rájem 🙂.
Tvoření: kreslené mapy jsou u nás velmi oblíbené
Sportovní klub: zahráli jsme si bowling.
Muzicírování: školková TOP 10 hitparáda je nejlepší!
Žabičky
Písničkou „Putování“ odstartoval týden plný cestování…
https://www.youtube.com/watch?v=gBcLune19m4&ab_channel=B%C4%9BtaJanatov%C3%A1
S IT tabulí jsme procestovali kus světa; každý si řekl, kam by se chtěl podívat a byla to opravdu zajímavá místa: Egypt, Severní pól, Itálie, Litomyšl, Praha, Afrika… všude se nám líbilo. Z geometrických tvarů jsme vyrobili loďky a vypluli na širé moře.
Zpívali jsme legrační písničku „Hopsa, hejsa“:
„Hopsa, hejsa do Třeboně, hopsa, hejsa do Písku,
Hopsa, hejsa, vraní koně, nasypu vám ovísku.“
Poznávali jsme dopravní prostředky podle zvuku a učili se písničku o letadle:
„Letí, letí letadlo, koho by to napadlo?
Vyletělo mezi mráčky, pozdravilo všechny ptáčky.
Obletělo celý svět, vrátilo se na zem zpět.“
English
What a great job Froggies did again. At first, we revised the opposites together ( big/small, open/shut, quiet/loud, dirty/clean etc.) – with a little help of our favourite song Open and shut them :
We also asked : „What’s the weather like today?“ „It’s hot/cold/sunny/rainy…..“
Afterwards, we moved on to the main topic which was Travelling and transport. We read a book called Bear on a bike. The bear helped us to learn a lot of new words such as a raft, a boat, a rocket and so on.
Dramatizace, tanečky, rytmika: Cestovat se dá vlakem, letadlem i lodí, jak se chovat v MHD, to už děti vědí.
Tvoření: Připravujeme školku na prázdniny, udělali jsme desky na všechny naše výtvory.
Sportovní klub: Léto je v plném proudu, takže trávíme co nejvíce času na zahradě.
Muzicírování: Zpívali jsme si o lanovce a řekli si, kam nás všude může vyvézt.