Sovičky
Zvířata a jejich mláďata je téma, které se ve třídě Soviček probíralo tento týden. Děti se seznámily s nepřeberným množstvím zvířat a jejich mláďaty, učily se básničku o zvířátkách a společně jsme si zazpívali písničku “Když jsem já sloužil“. Hrála se spousta smyslových a pohybových her se zvířecími tématy a nevynechali jsme ani tvoření, kdy si z otisků svých dlaní vytvořily děti vybrané zvířátko. Nejvíc je však bavilo utvoření skupin, ve kterých měly za úkol přiřazovat mláďata k dospělým jedincům a přiřazování obrázků k názvům, pomocí počátečních písmen.
Angličtina
This week in English, Owls learned easy vocabulary words: animals, growing, having babies, animal families, puppy/dog, kitten/cat, chick/chicken, sheep, goat, goose, cow, piglet/pig, duckling/duck… and simple sentences: I have a/an – Who has the… We also discovered various animal sounds and we had a lot of fun playing games such as animal quizzes and guessing games.
For craft, we did hand print animal art.
And we are still practicing the spring rhyme: “Hello Spring” and “Little Bird”.
Tvoření: Každý si mohl vytvořit měsíčního beránka. Na modrý papír jsme nalepili bílé kolečko, které jsme si vystřihli podle šablony. Prstíky jsme domalovali beránkovy kudrnky a hvězdy kolem něj.
Tanečky, Rytmika, Dramaťák: Zatancovali a zazpívali jsme si na píseň “ Pásla ovečky“. Jako rekvizitu jsme použili bílý ubrousek. Dále jsme si ještě zatancovali na píseň “ Ovčáci “ podle choreografie K.Štarhové. K této písni jsme si za rekvizitu vzali čepice. V závěru hodiny jsme si zahráli na slepou bábu.
Muzicírování: Zazpívali jsme si za doprovodu klavíru píseň “ Když jsem já sloužil“. Věnovali jsme se také dechovému cvičení a cvičení zaměřené na správný přednes.
Sportovní klub: Zahráli jsme si “ Sportovní hádanky“. Děti předváděly pomocí cviků různá zvířata a ostatní vždy hádali. Také jsme si protáhli tělo jógou se zvířecími pozicemi. V závěru hodiny jsme si zahráli hru “ Rozutekla se zoo“.
Lišky
S dětmi jsme se zaměřili na hospodářská zvířátka – tj. zvířátka, která žijí na statku nebo farmě. Nejprve jsme si postavili pořádnou ohradu a do ní jsme umisťovali zvířátka, která tam patří. Hádali jsme jména zvířátek plus název jejich mláděte a předváděli jejich zvuky a pohyby. V dalších dnech jsme si vyzkoušeli spolupráci ve skupinkách, kdy jsme skládali puzzle zvířátek a zopakovali jsme si jejich jména a jména mláďátek. Proběhli jsme se po zvířátkové překážkodráze, kdy jsme napodobovali pohyb zvířat a cesto skládali puzzle. Podívali jsme se na video ze statku a hádali podle zvuků o jaká zvířátka se jedná. Povídali jsme si také o tom z jakého důvodu zvířátka na farmě chováme. Hádali jsme jaký užitek nám jednotlivá zvířátka přináší. Naučili jsme se veselou písničku Když jsem já sloužil, kterou jsme doprovodili hraním na dřívka a dramatizací s pohybem. Docela jsme se u toho nasmáli. Koncem týdne jsme si zasadili bylinky a těšíme se jak se o ně ve třídě budeme hezky starat. Učíme se i prstovou říkanku Pejsek stavitel.
Angličtina
This week, we started learning about animals, focusing on farm animals such as pig, cow, goose, and goat. We had lots of fun playing “What’s Missing?” with these animals and practicing their names together.
We also enjoyed dancing and singing along to our favorite songs with DJ Raphi—it was a fun and energetic week on the farm!
Rytmika, tanečky, dramaťák: pantomima – zvířátka, rozvoj pohybových dovedností, rýmované hádanky o zvířátkách
Kamarádky, kokodák,
kam mám bílé vejce dát?
Po svém břiše leze tiše,
v trávě, v lese, domek nese.
Sportovní klub: hra na zvířátka na statku, slepičí evoluce, štronzo s doprovodem na tamburínu
Tvoření: ovečky: stříhání, lepení, prstová malba
Muzicírování: Jaro už je tu, Na jaře: zpěv s doprovodem na hudební nástroje