Babí léto… 5.-9.10.2015

9. 10. 2015 | Kronika - Jirny

Sovičky

V pondělí nás čekalo seznámení s babím létem jako pavoučkem, který se nechá unášet podzimní krajinou. Ukázali jsme si obrázky a pak létali z místa na místo ve třídě jako babí léto, zároveň jsme se dozvěděli, jak se anglicky řeknou různé prostorové pojmy. Přede mnou, za mnou, vedle mě, pod nad atd. Písničku o pavoučkovi jsme zpívali s IT projektorem a pak s kytarou.

 

V úterý jsme si vyrobili vlastní pavučinu z provázků mezi stoly. Děti jí  pak celý týden využívaly a neustále upravovaly její vzhled. Zpívali jsme si písničku a opakovali slovíčka.

 

Ve středu seděti  dozvěděly o větru, jaký může být. teplý, studený, slabý. Pak jsme si vyrobili větrnou koláž, kde děti vystříhaly panáčky, na které potom rozfoukávaly kapky barev jako ve větru.

 

Čtvrtek byl velmi deštivý. Proto jsme si ve třídě  vytvořili takový deštivě bouřkový den plný her a ukázek bouřek. Podzimní olympiáda pro děti z obou tříd odstartovala skokem do bláta ( kruhu) a potom skoky  po jedné noze. Také větší děti se rozhodly pro ty malé připravit krátké divadelně loutkové představení. Bylo to prima, i když pro děti, zvyklé být venku každý den, trošku náročné.

 

Pátek nás čekala výroba nádherných větrníků z papíru a tužky, kdy děti zkoušely barvičky a svoje prstíky procvičovat. Odměnou jim byl nádherný psací větrník. Opakovali jsme vše, co jsme se v tomto týdnu dozvěděli a pochopili.

 

Lištičky

Tento týden bylo naším hlavním tématem babí léto. Mohli jsme si tak zopakovat všechny znaky podzimu jako ročního období a hlavně jeho počasí.

V pondělí jsme si jako téma zvolili vítr. V ranním kruhu jsme si s dětmi povídali, co to vítr vlastně je. Z čeho vzniká a proč je důležitý. Ukazovali jsme si, jak můžeme my lidi vítr využít v náš prospěch (větrné elektrárny, plachetnice, větrníky, rozmnožování rostlin, pouštění draků). Poté nás již čekalo úžasné divadlo, u kterého jsme se všichni pobavili a mnohé se naučili. Děti měly dokonce možnost pohladit si opravdového králíčka.

V úterý děti opakovaly všechno, co se naučily v angličtině od začátku září. Byli jsme velmi překvapeni, kolik toho již umí a jak vytrvale se snaží v novém jazyce komunikovat. Nakonec jsme s dětmi vyrobili brýle, ve kterých se odráží všechny podzimní barvy (kresba temperou na papír). V tento den probíhala celá výuka v angličtině a děti ji zvládly bez sebemenších problémů.

Středa byla zasvěcena živlu vody. V ranním kruhu jsme si s dětmi povídali, odkud se voda bere a k čemu je důležitá. U IT tabule jsme poslouchali zvuky, které voda vydává (déšť, moře, řeka, potok, vodopád ad). Nakonec jsme se usadili u stolečků a dělali pokusy s vodou v jejích různých skupenstvích. Děti měly k dispozici sklenice a mohly experimentovat s čistou vodou, tuší, inkoustem, temperou, olejem, sirupem a sledovat, jak se různé druhy tekutin dají míchat mezi sebou. Nakonec jsme se naučili písničku Prší, prší a zopakovali si s dětmi, jak bychom se měli oblékat, když venku prší.

Čtvrtek jsme věnovali pavoukům, kteří se v průběhu babího léta venku hojně vyskytují. U IT tabule jsme se podívali na jejich stavbu, počítali nohy, řekli si k čemu jsou užiteční a vysvětlili si, že se jich nemusíme bát. Nakonec jsme se pokusili výtvarným způsobem ztvárnit pavoučí síť. Děti se snažily roztahovat temperovou skvrnu do čar. Pomocí úchopu dřívka si nacvičily tzv. špetkový úchop, který je později důležitý pro správné držení tužky a také začaly cvičit svou schopnost kreslit různé čáry (rovná, oblouk).

V pátek jsme si zopakovali všechno, co jsme se tento týden naučili. Znaky podzimního počasí, co víme o větru, vodě, pavoucích, písničku Prší, prší, kterou jsme doprovázeli na dřívka. Nakonec jsme se naučili básničku obsahující všechny znaky podzimu a vyrazili s dětmi do lesa, abychom prozkoumali stav krmítek, která jsme minulý týden v lese rozvěsili.

 

Angličtina

 

Tento týden jsme se naučili více barviček a také jsme se učili poznat nějaké hračky. Učili jsem se to na písničce Toys song. (red, pink, yellow, green and blue). Opakovali jsme Hello song z minulého týdne a naučili jsme se nějaké části našeho těla – arms, toes, hands, feet. Při rozcvičkách jsme napodobovali pohyby zvířátek a cvičili jogu v AJ.

Rytmika

Kroužek jsme zahájili rytmizací básničky ,,Foukej, foukej větříčku“. Děti potom tančily při písničkách na podzimní téma.Kristýnka nám předvedla tanec mažoretek a naučila nás některé taneční prvky. Protože bylo krásné počasí, tak druhá část kroužku probíhala venku na školní zahradě, kde děti spojily rytmický tanec se hrou na tuby.

 

Hudební kroužek

Děti si v úvodu protáhly jazýčky i pusinky. Potom si vyzkoušely hru na pianino a procvičily si tak stupnici C dur. S kytarou jsme společně i jednotlivě opakovali písničky, které jsme se učili od začátku školního roku. Děti si písničky zopakovaly i s doprovodem interaktivní tabule. A pak jsme se šli proběhnout ven a poslouchali jsme zvuky v okolí.

Tvořivá dílna

Tento týden se bavíme o počasí. Začíná podzim a i tyto dny byly hodně deštivé, proto jsme se rozhodli vyrobit si deštníky. Pomocí papíru, kůry ze stromů, temperových barev jsme vytvořili každý svůj originální deštník. Kůru stromů jsme použili na držátko.

 

Sportovní hry

Rozcvičili jsme se a zacvičili jsme si Lali Jógu a jógu pro děti. Použili jsme šátky na cvičení ve dvojicích. Děti si připomněly cviky, které jsme dělali ještě před prázdninami. Pomocí látkového deštníku jsme si zahráli hru o rozvíjení poupátka.

Tvořivá dílna

Tento týden se bavíme o počasí. Začíná podzim a i tyto dny byly hodně deštivé, proto jsme se rozhodli vyrobit si deštníky. Pomocí papíru, kůry ze stromů, temperových barev jsme vytvořili každý svůj originální deštník. Kůru stromů jsme použili na držátko.

 

Sportovní hry

Rozcvičili jsme se a zacvičili jsme si Lali Jógu a jógu pro děti. Použili jsme šátky na cvičení ve dvojicích. Děti si připomněly cviky, které jsme dělali ještě před prázdninami. Pomocí látkového deštníku jsme si zahráli hru o rozvíjení poupátka.