Druhy knih…11.-15.3.2024 J

18. 3. 2024 | Kronika - Jirny

Sovičky

Knihy nás provázely i tento týden. Četli jsme si, ukazovali si různé druhy knih, společně jsme si užívali příběhy v malovaných pohádkách, kde jsme se zdokonalovali v předložkových vazbách. Nejvíc jsme si užili celotýdenní projekt tvorby společné encyklopedie a pohádkové knihy. Každý nakreslil 2 obrázky –  co ho zajímá a o čem by si rád dozvěděl v encyklopedii a jakou pohádku má rád. Společně jsme pak pročítali encyklopedii a koukali na pohádky a diktovali jsme paní učitelce, co chceme, aby pod naše obrázky napsala. A krásné konečné výtvory zdobí šatnu a rodiče si mohou listovat a kochat se.

Angličtina
This week in English we continued with discovering different books, all kinds of books‘ genres and learning easy vocabulary words: book, borrow, buy, reading, writing, story, fairytales, detective, cooking books, recipes, romance, wildlife books… and repeating easy sentences: who are you? – I am…
Also with Owls, we read different stories such as ‘’The Best Pizza’’, ‘’Winnie’s Flying Carpet’’… For craft, we become authors and illustrators of an encyclopedia book and a fairytales book.
And we learned a Book poem.
Amazing work everyone!!!

Tvoření: V tomto týdnu jsme se zaměřili na kolektivní tvorbu. Z krepového a barevného papíru jsme si vystříhali různé tvary květin a listů. Ty jsme následně poskládali a slepili dohromady. Květinami jsme si potom vyzdobili okna třídy.
Tanečky, rytmika, dramaťák: Na začátku hodiny jsme se nejprve protáhli krátkou rytmickou rozcvičkou. Zatancovali jsme si i na písničku “ Hnalo děvča krávy” , k tanci jsme využili rekvizity.
Muzicírování: Tento týden jsme si zahráli hudební pexeso. Děti se snažily uhádnout názvy pohádek a večerníčků. Název vždy museli spojit se správnou melodií. Tato aktivita pozitivně podpořila zdravý vývoj sluchové pozornosti a paměti.
Sportovní klub: V začátku hodiny jsme se nejprve rozcvičili společnou rozcvičkou zaměřenou na protažení celého těla. Zahráli jsme si také naši oblíbenou hru “ Štronzo”.

Lištičky

V úvodu týdne jsme si ve dvojicích prohlíželi různá obrázková leporela a zkoušeli jsme podle obrázků uhádnout o čem knížka asi bude. Zkoušeli jsme pak knížky hezky správně skládat a povídali jsme si o tom, jak se ke knížkám chováme, aby nám dlouho mohly dělat radost. Naučili jsme se novou jarní básničku Do zahrádky přišlo jaro. Nemohli jsme vynechat ani obrázky prvních jarních kytiček, které se okolo nás začínají objevovat. Když jsme si květiny „natrhali“, po překonání překážkodráhy, na naší pomyslné louce, prohlédli jsme si je a něco se o nich dozvěděli. Zkoušeli jsme si pak vzpomenout, jakou mají barvu. Prohlédli jsme si encyklopedie květin a rozhodli jsme se vyrobit si svou vlastní květinovou encyklopedii. Začali jsme Zlatým deštěm, který jsme si nejdříve pořádně prohlédli. Pak jsme přidali Modřenec a Pampelišky. Zahráli jsme si květinovou hru a zacvičili si s knížkami. Na procházkách jsme neustále objevovali nové znaky hlásícího se jara okolo nás. Moc se nám líbilo divadelní představení, při kterém nám slepičky Bambulína a Cimprlína krásně vysvětlily některé velikonoční tradice. Moc jsme se u představení nasmáli:)

Angličtina

This week we repeated exercise song from the last week, kids were enjoying it!

https://m.youtube.com/watch?v=qUbtJMtv0Mo&pp=ygURaXRzIGV4ZXJjaXNlIHNvbmc%3D

Story and songs in a story with Flupe:

https://m.youtube.com/watch?v=ot0JwGOVw7w

Repeated vocabulary linked also to the starting spring season, numbers, colours, objects, movement