Historie knih… 4.-8.3.2024 J

9. 3. 2024 | Kronika - Jirny

Sovičky

Tento týden jsme si začali povídat o knihách. Co bývalo kdysi, když ještě knihy nebyly. Shlédli jsme videa, jak se taková kniha váže a jak funguje knihtisk. Víme, jaké části kniha má a jak se ke knihám chováme. Ukázali jsme si, že i když neumíme číst, můžeme často už jen z obrázků či desek poznat, o čem kniha je. Ukázali jsme si leporela, knihy s měkkými či ozdobnými deskami, encyklopedie, slovníky, knihy s tvrdými listy i měkké knihy pro miminka. Četli jsme si spoustu pohádek a společně četli malované pohádky. Předškoláci měli týden zpestřený návštěvou 1. třídy naší základní školy. Paní učitelka si spolu s dětmi pro nás připravila úkoly, které jsme krásně zvládli. 

Angličtina

This week in English we discovered the ‘’history of the book’’ and how were books invented: clay, papyrus paper, made of papyrus plant, wooden cover, parchment paper made of animal skins, In China, they printed the first book… We learned easy vocabulary words: book, reading, writing, front cover, back cover, spine of the book, letters, pictures, pages… Owls also learned the basic steps/ process on how to create a book: writing down the story on big paper, cutting, stitching the pages… And we started learning a poem ’’Books’’.

Tvoření: Tento týden týden jsme se zaměřili na individuální tvorbu. Vyrobili jsme si záložky do knížky. Děti si nejprve záložky vymalovaly podle vlastní fantazie, po té si vyrobily s dopomocí střapečky. Ty jsme následně společně na záložky zavěsili.

Tanečky, rytmika, dramaťák: V začátku hodiny jsme se věnovali poslechu pohádky od Jiřího Trnky Zahrada. Děti pohádka velmi zaujala. Zkusili jsme si ji také zdramatizovat podle vlastní fantazie.

Muzicírování: Po rozezpívání jsme si zacvičili na písničku “ Pekla vdolky“ . Inspirovali jsme se choreografií z edice Hýbánek od Zdeňka Krále a Kristýny Štarhové. Děti si procvičily nejen sluchovou pozornost ale i pohybovou paměť.

Sportovní klub: Hodinu jsme začali rytmickou rozcvičkou. Dále jsme si zahráli hru “ Veverky“. Děti byly rozděleny do tří týmu a měly za úkol pomocí polévkové lžíce přesouvat malé pěnové kostičky z místa na místo. Hra podpořila soudržnost kolektivu a jemnou motoriku dětí.

Lištičky

V týdnu jsme mluvili o různých knížkách, co obsahují, pro koho jsou a co se z nich můžeme dozvědět.

Vytvářeli jsme vlastní knížku výtvorů z celého týdne, četlyijsme společně příběhy, které jsme si i zahráli.

Zároveň jsme to vše využili pro opakování a obohacení slovní zásoby v angličtině.

 

We played games like Simon says, were talking about the story of Dora the Explorer, children liked it very much.

Cvičení

https://m.youtube.com/watch?v=qUbtJMtv0Mo&pp=ygUVZXhlcmNpc2Ugc29uZyB0b2RkbGVy

Fun with Flupe

https://m.youtube.com/watch?v=ot0JwGOVw7w

Dora the Eplorer

https://m.youtube.com/watch?v=sopPqpKgAnw