Koloběh vody…8.-12.1.2024 J

13. 1. 2024 | Kronika - Jirny

Sovičky

 Z důvodu onemocnění české paní učitelky probíhal již druhý týden zcela v anglickém jazyce a bylo to perfektní… ukázalo se, že děti nejen všemu rozmí, ale také bez problému v angličtině komunikují…
This week in English, we discovered and talked about the three states of matter/water (solid, liquid and gas). We learned easy vocabulary words: liquid, solid, gas, temperature, under, over, minus, freezing, boiling, melting, ice, snow, air…We had so much fun trying various experiments such as blowing a balloon with the help of vinegar and baking powder, also creating fake snow mixing hair conditioner with baking powder and then building snowmen and different shapes. 

The song of the week: ‘’Move Like a State of Matter’’

 https://www.youtube.com/watch?v=3IW8E1YR0kE

Amazing job Owls!

Tvoření: V tomto týdnu jsme se zaměřili na skupinovou tvorbu. Povídali jsme si o různém skupenství vody a následně jsme si vyrobili plastický model, který se daného tématu týkal. Děti si procvičily jemnou motoriku stříháním a malováním prsty. Vyrábění jsme si moc užili.
Tanečky, rytmika, dramaťák: Tento týden jsme si zatančili a zazpívali dohromady. Na písničku “ Nemelem, nemelem “ jsme se naučili několik tanečních kroků z kolekce Hýbanek K. Štarhové. Závěr hodiny jsme zakončili spontánním tancem na libovolné písně.
Muzicírování: V začátku hodiny jsme se věnovali dechovém cvičení. Po rozezpívání jsme si společně zazpívali píseň “ Prší, prší”. K písničce jsme si také vyplnili i pracovní list. Naučili jsme se i novou píseň o “ Žabce”.
Sportovní klub: Hodinu jsme začali nejprve krátkým rozcvičením. Dále jsme si zacvičili s kruhy, každý musel vymyslet svůj vlastní cvik. Zahráli jsme si i naší oblíbenou hru “ Semafor “. Tato hra podpořila zdravý rozvoj naší pozornosti a paměti.

Lištičky

Tento týden jsme se věnovali pokusům s ledem a sněhem. Snažili jsme se odhadnout, která ledová hvězdička nám roztaje nejdřív. Bude to ta, která jen tak leží na tácu, nebo ta na kterou foukáme fénem horký vzduch? Bavilo nás pozorovat, jak nám led mizí a mění se zase ve vodu. Fénovat jsme museli všichni:) Vyrobili jsme si také umělý sníh a postavili z něj sněhuláky. Nejvíc jsme si, ale užili zasněžení celé naší třídy:))) Prohlíželi jsme si krásnou knížku o Antarktidě a dozvěděli jsme se, že na jihu naší planety je země plná sněhu a ledu a hlavně tučňáků. Naučili jsme se novou pohybovou básničku o tučňácích a zvládli jsme vytvořit si několik ledových moří. Použili jsme na to lepidlo, bílou, modrou, šedou barvu, třpytky a dětskou krupici. Nakonec jsme na tohle moře nalepili pár vybarvených tučňáků. Hodně jsme si hráli s novými hrami od Ježíška a cvičili např. s „rampouchy“.

Tučňák

Tučňáky moc překvapilo, jak se venku ochladilo.

Snížek padá z nebe, tělíčko je zebe. 

Do tváří je štípe mráz, promrzlí jsou celí zas.

Rytmika, tanečky, dramaťák: rytmická cvičení s tamburínou, tanečky s interaktivní tabulí dle volby dětí

Sportovní klub: Čáp ztratil čepičku, hry na procvičení barev, tvarů a materiálů

Tvoření: pokus s vodou a květinami z papíru – děti si vyrobily květinky, které následně poskládaly a vložily do vody, pozorování, jak se otvírají

Muzicírování: hra na hudební nástroje, písnička Bude zima, bude mráz