Sovičky
Počasí bylo tématem tohoto týdne. Vysvětlili jsme si, proč se mění během roku, jak souvisí s ročními obdobími. Už víme, že ne všude na Zemi jsou čtyři roční období jako u nás a čím to je. Víme, jak počasí ovlivňuje život náš, ale i ten zvířecí. Připomněli jsme si, jaké všechny druhy počasí máme a známe, čím jsou typické, jak se při nich oblékáme. Dozvěděli jsme se, co je to podnebí. Viděli jsme zajímavá videa s tornádem, lavinou, blesky a jinými extrémními jevy.
Navíc jsme si užili 2 krásná a vtipná divadla. Pohádku s písničkami o kamarádství Jak Čutný potkal Brumlu a veselou poučnou pohádku Staré pohádky české na motivy pověstí O praotci Čechovi, Krokovi a jeho dcerách a Bivojovi.
Na konci týdne jsme se vyřádili v hromadě listí.
Angličtina
This week in English, we talked about the weather and we learned easy vocabulary words: sunny, cloudy, rainy, foggy, windy, stormy, snowy, hailing, rainbow, showers…and answering in full simple sentences: What season are we in now?: It’s autumn/ It’s autumn season.
What’s the weather today?: Today it’s…
For craft, we made rainbow kites and learned the rainbow song. And we are also learning the autumn song: ‘’Autumn (Crunch, crunch, crunch!)’’.
Tvoření: V tomto týdnu jsme se věnovali individuálnímu tvoření. Využili jsme i techniku prstomalby. Děti si svůj obrázek pomalovaly křídami a vystřihly si také obrys deštníku. Ten jsme později nalepili doprostřed obrázku a následně pocákali barvou. Vznikl nám tak na obrázku vzor deště.
Tanečky, rytmika, dramaťák: V začátku hodiny jsme se nejprve protáhli krátkou rozcvičkou za doprovodu hudby. Naučili jsme se i nový tanec k písničce. Tanec spočíval v zapojení celého kolektivu a vyžadoval spolupráci dětí.
Muzicírování: Tento týden jsme se naučili novou básničku o “ vlaštovce“. Zahráli jsme si i hudební pexeso. Procvičili jsme si také svou paměť. Zkoušeli jsme totiž poznávat různé melodie večerníčků.
Sportovní klub: Na začátku hodiny jsme se nejprve pořádně rozcvičili za pomoci krátké sestavy cviků na protažení těla. Zahráli jsme si i námi oblíbenou hru “ štronzo”. V závěru hodiny jsme si zahráli ještě kolektivní hru “ zima a vlaštovky”. Hra spočívala v tom, že děti musely uhádnout, kdo z nich se vždy od kolektivu odpojil a schoval. Děti hra moc bavila a podpořila zdravý rozvoj jejich paměti a prostorové orientace.
Lištičky
Hned v pondělí nás velmi mile pobavilo divadýlko Pod kloboukem se svou hrou o kamarádství tučňáka a ledního medvídka. V úterý jsme se po zdolání překážkodráhy zkoušeli trefit s vločkou, paprskem, nebo dešťovou kapkou ke správnému mraku. Ve středu jsme hráli hru v angličtině Simon says, kde děti zkoušeli ukázat na správné symboly počasí podle pokynů Aj učitele. Ve čtvrtek jsme oblékali naši letně oblečenou panenku do správného oblečení teď na podzim a do zimy. Také jsme skoukli další divadýlko – tentokrát na téma Starých pověstí českých. Z loutek se nám nejvíc líbil legrační kašpárek. V pátek jsme se pustili do tvoření deště a pak jsme radši na čtvrtku nalepili krásné barevné deštníky, aby jsme moc nezmokli:) Celý týden jsme se protahovali např. jako bychom byli u moře na pláži (cvičení z malými podložkami) nebo jako děti, které staví sněhuláka (cvičení s gymbally).
Talked about the weather and linked vocabulary.
Learnt a song:
https://www.youtube.com/watch?v=KBL5aXSJTlE
For the rest we keep repeating previous topics and vocabulary, mostly for autumn this week.
Rytmika, tanečky, dramaťák: drmatizace českých písniček a básniček, procvičení dramatiky – rychlost pohybu určen rychlostí hry na tamburínu
Vlastovičko leť, už je na tě čas,
listí žloutne, poletuje,
po striništích vítr duje
bude brzy mráz.
Sportovní klub: hra na vlaštovky – procvičení paměti, hrubé motoriky, jmen kamarádů a rychlosti rozhodování; štronzo s doprovodem tamburíny
Tvoření: deštník: stříhání, lepení, kreslení křídami, povídání o počasí v různých ročních obdobích
Muzicírování: hýbánky: Běží liška k Táboru, Šel tudy, měl dudy, hra na zvířátka, povídání o zimním spánku