První znaky jara… 2.-5.4.2024 J

14. 4. 2024 | Kronika - Jirny

Sovičky

Tento týden jsme si všímali, co všechno se kolem nás mění s příchodem jara. Na procházkách jsme pozorovali, jak rostou pupeny na stromech, jak se objevují první lístečky a jak některé stromy a keře už krásně kvetou. Vyprávěli jsme si, jak se některá zvířátka probouzejí ze zimního spánku či se vracejí z teplých krajů. Tím jsme si zopakovali téma Jak se zvířata připravují na zimu a pojmy migrace a hybernace. Porovnávali jsme si odlišnosti od jiných ročních období, například v počasí, v oblékání či v délce dne. Také jsme si udělali pokus s papírovou kytičkou rozkvétající na hladině vody. Vyrobili jsme si papírovou berušku a spoustu krásných kytiček na výzdobu šatny, které vystavíme příští jarní týden.

 

Angličtina

This week in English, we watched and talked about the first signs of spring. We know that winter season is over and spring is here. And that in Spring we celebrate Easter and that the day is longer. With Owls, we learned easy vocabulary words and short sentences: spring, flowers and trees are blooming, trees are growing leaves, the grass is green, animals wake up…  

For craft, we did 3D paper ladybugs and spring flowers paper chains. We also started learning the song: ‘’Hello, Spring is Here’’.

Tvoření: Tento týden jsme se věnovali individuálnímu tvoření. Nejprve jsme si povídali o velikonočních svátcích a koledě. Děti si pak zkusily vzpomenout, co všechno vykoledovaly. Vše na co jsme si vzpomněli, jsme namalovali každý do svého košíčku. Touto aktivitou jsme podpořili naše retrospektivní myšlení.
Tanečky, rytmika, dramaťák: Na začátku hodiny jsme nejprve protáhli krátkou rytmickou rozcvičkou. Z kolekce Hýbánek jsme si zatancovali na písničky “ Chodíme, chodíme” a “ Pletla v kytku rozmarýnku”. K tanci jsme využili i různé rekvizity.
Muzicírování: V začátku hodiny jsme se nejprve rozezpívali. Dále jsme si zazpívali písničky s tématem jara. V druhé polovině hodiny jsme se věnovali aktivitě z oblasti muzikoterapie. Děti si samy volily barvy, které použily na vybarvování obrazců, podle toho jak na ně hudba působila.
Sportovní klub: Hodinu jsme začali rozcvičkou, která nám protáhla celé tělo. Zahráli jsme si i skupinovou hru s názvem “ sběr kytiček “. Děti pomocí lžiček přenášely pěnové kostičky z jednoho místa na druhé. Hra podpořila zdravý rozvoj jemné motoriky a soudržnost kolektivu.

Lištičky

Rytmika, tanečky, dramaťák: hýbánky: Pekla vdolky – rozvoj hrubé motoriky, výslovnosti a slovní zásoby

Sportovní klub: soutěž s kostkami na lžíci

Tvoření: velikonoční košíček s nadílkou

Muzicírování: jarní písničky s doprovodem kláves: Kočka leze dolů, Běžela ovečka, Kočka leze dírou