Řemesla a povolání…12.-16.2.2024 J

17. 2. 2024 | Kronika - Jirny

Sovičky

Tento týden jsme si objasnili, jaký je rozdíl mezi povoláním a řemeslem. Zahráli jsme si na truhláře, paní učitelky, stavaře, kuchaře, pekaře a zahradníky. Víme, kdo co potřebuje a využívá při své práci. Třídili jsme obrázky formou soutěže s překážkovou dráhou, ze kterých jsme potom sestavěli puzzle. Zpívali jsme písničky o kominíkovi, pecaři, zahradníkovi a jiných. Moc nás bavila hra na kominíky. Na interaktivní tabuli jsme si prohlédli umění mistrů skláře, kováře a sochaře. Zopakovali jsme si časovou souslednost – činnosti, které nás provázejí celý den – a u každé jsme si řekli, která profese nám aktivitu zajišťuje (např. vstáváme z postele – postel vyrábí truhlář, oblékneme se – šaty šije švadlena, nasnídáme se – pekař, zahradník a podobně).

Tento týden jsme navíc slavili Den svatého Valentýna a vyrobili jsme krásné přáníčko se srdíčkem, balónky a otiskem ruky. Škoda, že nás nebylo víc.

Tvoření: Tento týden jsme se zaměřili na společnou tvorbu. Děti si nastříhaly proužky papíru a vyrobily si tak papírový řetěz na výzdobu chodby. Vystříhali jsme si i různé tvary srdíček, které jsme následně k řetězu přilepili. Procvičili jsme si tak jemnou motoriku a techniku střihu.

Tanečky, rytmika, dramťák: V hodině jsme se věnovali dramatické výchově. Zahráli jsme si pohádku o “ Třech kůzlátkách „. Technika výměny rolí se dětem velmi zalíbila. Ke konci hodiny sami mohli vymyslet svůj příběh díky vlastní fantazii.
Muzicírování: Na začátku hodiny jsme se nejprve rozezpívali. Dále jsme si zatančili a zazpívali píseň “ Zaplať mi sedláčku službu mou!“ z kolekce “ Hýbánek “ Kristýny Štarhové.
Sportovní klub: Hodinu jsme jako tradičně začali krátkou společnou rozcvičkou. Dále jsme se věnovali cvičení na přání dětí. Děti si sami zvolily skupinovou hru “ Sochy“, která podpořila zdravý rozvoj jejich sluchové pozornosti a paměti. 

Lištičky

Téma povolání bylo dětem blízké. Od rána jsme se protáhli při nápodobě pohybů různých povolání a řemesel. Stali se z nás kováři, pradlenky, řidiči, zemědělci, zahradníci, lesníci, zedníci, kuchaři, apod.). Hledali jsme obrázky různých povolání schované po celé třídě. Pak jsme se pokoušeli pojmenovat povolání na obrázcích a vytleskat, co kdo dělá. Zkusili jsme si přiřadit na jednoduchých pracovních listech pomůcky ke správnému povolání. Naučili jsme se písničku Každý má své povolání. Povedlo se nám vyrobit pro maminky a tatínky krásná Valentýnská srdíčková přáníčka. Zahráli jsme si hru na zahradníky, kde jsme se snažili rozeznávat, co je ovoce a co zelenina. Uvědomili jsme si, že během našeho běžného dne se setkáváme s výsledky práce mnoha jiných lidí (jídlo, nábytek, hračky, knížky, oblečení, auta,…). Jako správní kominíci jsme si pročistili komíny při pohybové hře při zdolávání překážkodráhy. Ve dvou družstvech jsme zvládli donést svému družstvu správnou pomůcku k obrázku daného povolání. Nezapomněli jsme ani na oblíbené písničky a básničky.

Angličtina

Tento týden jsme si povídali o povoláních, hlavně s pomocí obrázkových her a hádanek, také s pomocí interaktivní tabule.

https://m.youtube.com/watch?v=j30YVOTrt8Y

https://m.youtube.com/watch?v=ugsRzHMIF2o&pp=ygUUam9icyBhbmQgb2NjdXBhdGlvbnM%3D

https://m.youtube.com/watch?v=ptZKKmydpc4&pp=ygUZam9icyBhbmQgb2NjdXBhdGlvbnMgZ2FtZQ%3D%3D

Rytmika, tanečky, dramaťák: divadlo: Chytrá kmotra liška, Budulínek, Červená Karkulka

Sportovní klub: sportovní rozcvička s rekvizitami, hra na zmrzlináře a kuchaře

Tvoření: srdíčková výzdoba školky

Muzicírování: Hýbánky s tématikou řemesel