Logopedická prevence: samohlásky
Grafomotorika: nácvik špetkového úchopu.
Lištičky
Tento týden přinesl plno nových her a poznatků. Povídali jsme si o pěti smyslech člověka – umíme je popsat a vyjmenovat. Zjistili jsme, že každému voní nebo chutná něco jiného. Poslouchali jsme zvuky zvířat na statku, přičichávali si ke koření, zelenině, čaji, kávě a říkali si, co bylo pro nás nejvoňavější. Prostřednictvím hmatu jsme poznávali předměty schované v krabici, děti byly moc šikovné!
Angličtina: smysly / senses byly stěžejním tématem tohoto týdne – zaměřili jsme se na učení slovíček: oči, uši, ústa, nos a ruce (hmat, čich, zrak…). IT tabule nám zprostředkovala veselé písničky, díky kterým jsme si trénovali nová slovíčka. Nechyběly oblíbené písničky, díky kterým jsme si nejen protáhli tělo, ale i zopakovali slovní zásobu.
Dramatický/pohybový kroužek: tento týden jsme si s dětmi vysvětlili, co je to pantomima. Ukázali jsme si slavné osobnosti, kteří se touto hereckou disciplínou proslavili a děti si mohly vyzkoušet, jak se do takové pantomimy vcítit a po té ji zahrát. Na konci hodiny jsme dotancovali až do světa vážné hudby Vivaldiho, Debussy a Handla. Při poslechu jsme se snažili uvědomit své pocity a děj hudby. Po té jsme do hudby tančili. Na závěr hodiny se děti naučily Mexickou vlnu, při které jsme se opravdu nasmáli. 🙂
Hudební/pěvecký kroužek: v hudebním kroužku jsme věnovali pozornost hudebním nástrojům. Poznávali jsme podle zvuku a se zavřenými očky jsme vnímali pocity spojené s nimi. Také jsme věnovali pozornost lidskému hlasu. Poslechli jsme si hudební nahrávky tenorových a sopránových hvězd a povídali si o rozdílech mezi nimi. Opakovali jsme písně Září a Každý máme něco.
Výtvarný kroužek: tento týden jsme vytvářeli koláže, aby vynikly všechny naše smysly. Děti samy vystřihávali naše smysly z časopisu.