Smysly… 25.-29.9.2023 J

29. 9. 2023 | Kronika - Jirny

Sovičky

Tento týden jsme plynule navázali na lidské tělo tématem Smysly. Umíme pojmenovat všech pět smyslů. Víme, k čemu nám slouží. Pomocí interaktivní tabule jsme si vyzkoušeli sluch. Poznávali jsme různé zvuky zvířat, domácích spotřebičů a jiných věcí, se kterými se každodenně potkáváme. Poznávali jsme po hmatu hračky zvířátek. Po slepu jsme hmatem poznávali své kamarády a když jsme si nevěděli rady, promluvil a po sluchu už jsme poznali každého. Naučili jsme se básničku Proč má člověk smyslů pět? A naše poznávání světa pomocí smyslů jsme zakončili hrou s obrázky, které jsme třídili a kolíčkem přichycovali na naše kolo smyslů.

Naši školku navštívil hudebník pan Bílý a spolu s ním jsme si užili zpívání o pohádkách, jak je neznáme.

Angličtina

This week in English, we talked about the five senses. We learned easy vocabulary words: eyes, ears, nose, mouth, tongue, fingers, hands… and verbs such as see, hear, smell, taste and touch. We also played games: Listen and Guess the sound / What do you hear? / What do you see?, with touching we practiced the identification of our friends and the wheel of senses: sorting various pictures and matching them to the right sense. Finally we started learning the ‘’Five Senses Song’’: https://www.youtube.com/watch?v=vXXiyIGqliE

Tvoření: Tento týden jsme se věnovali společnému tvoření. Nejprve jsme si popovídali o našich smyslech. Následně jsme si vyjmenovali několik předmětů, každý z těchto předmětů se vázal k určitému smyslu. Děti si pak tyto předměty společně vybarvily. Ke konci hodiny jsme si vyrobili i “ velký svetr “. Děti na papír lepily různé kusy látky, papíru a všímaly si různorodosti jejich struktur. Procvičili jsme si tak jeden ze smyslů a tím byl hmat. Děti vyrábění moc bavilo.
Muzicírování: Hodinu jsme začali rozezpíváním. Zazpívali jsme si několik nám známých písniček. Věnovali jsme se také vyťukávání rytmu pomocí dřívek. V závěru hodiny jsme si zahráli námi oblíbenou hru “ Štronzo”.
Tanečky,rytmika,dramaťák: Na začátku hodiny jsme se protáhli hudební rozcvičkou. Dále jsme si zahráli taneční hru, která podpořila zdravý rozvoj naší hrubé motoriky a pozornosti. Děti musely sledovat změny barev, každá z barev se totiž vázala k jinému pohybu.
Sportovní klub: Sportovní klub jsme nejprve začali rozcvičkou. Protáhli jsme si celé tělo. Děti si vymýšlely také vlastní cviky. Po rozcvičce jsme si společně zahráli jednu ze sportovních her. Děti musely při hře spolupracovat. Hra podpořila soudržnost kolektivu.

Lištičky

Tento týden jsme se zaměřili na prozkoumání našich smyslů.  Začali jsme sluchem a zkoušeli poznat, které zvířátko slyšíme, ale bohužel ho nevidíme:))) Zjistili  jsme, že je to docela náročné. My lidé se na svůj zrak spoléháme víc než na sluch! Trénovali jsme novou anglickou písničku 5 Senses a opakovali básničky. Vyzkoušeli jsme náš zrak při hře Poznej, které zvířátko zmizelo. To nám šlo krásně. Dokonce jsme si každý prohlédl své oko v zrcátku a pak ho zkusil i namalovat. To nás hodně bavilo. V naší hmatové krabici jsme si vytáhli různé plody (kaštan, šiška, šípek) a s nimi jsme se protahovali. Téma se nám moc líbí a plánujeme příští týden probrat i náš čich a chuť. Už se těšíme!

Kids enjoy very much the song about body parts:

 

https://www.youtube.com/watch?v=1cqLp1RqHl8

 

 

Even if the first is more popular, they listened to another one:

https://www.youtube.com/watch?v=QkHQ0CYwjaI

And they had fun with the Wiggle dance from Danny:

https://www.youtube.com/watch?v=DsUPVERZFlI

I forgot to add the song about senses, the topic we started and will continue also next week:

 

https://www.youtube.com/watch?v=vXXiyIGqliE

Rytmika, tanečky, dramaťák: rytmické poskoky dle zadání – rozvoj paměti a hrubé motoriky

Sportovní klub: běh dle rytmu tamburíny, hra Slunce svítí, voda chladí, pohybové hry s obručí

Tvoření: smysly: čich (květina), zrak (duha), hmat (plyšový medvídek), chuť (hruška), sluch (kytara)

Muzicírování: Beruško půjč mi jednu tečku, Šel zahradník do zahrady, Já do lesa nepojedu; hra na hudební nástroje – dřívka, rolničky