Stopy zvířat…22.-26.1.2024 J

26. 1. 2024 | Kronika - Jirny

Sovičky

Tento týden jsme si hráli na stopaře. Seznamovali jsme se s různými stopami, většinou lesních zvířat, ale i některých zvířat domácích či exotických. Hráli jsme pexeso se stopami, soutěže a ani v rozcvičce nechyběla zvířátka. Vytvořili jsme si společný 3D model lesa. Při jeho tvorbě jsme si zopakovali, co jednotlivá zvířátka jí, kde berou zejména v zimě potravu, kde bydlí. A pak si děti samy podle skutečnosti vybarvily zvířátka, stromy, příbytky a krmítka a vystříhaly je spolu se stopami. Společně jsme pak formou vyprávění o lese sestavili krásný model, který jsme dozdobili sněhem a dělá nám radost v šatně.

Angličtina

This week in English, we discovered different animal footprints and tracks.

We learned many animal names and easy vocabulary words: bear, cat, dog, deer, badger, squirrel, boar, fox, wolf, duck, beaver, birds … ,footprint, animal tracks, shoe print, human footprints… We also played matching games and tried to match the right animal to its footprint. We also learned what to feed the animals and how to behave in the forest.

For craft we created a little 3D forest project,with different trees, feeders, animals and their tracks.

Lištičky

 

Týden jsme začali ukázkou dinosauřích stop v mouce a v soli. Když jsme se všichni prošli se svým dinosaurem všímali jsme si toho, co to vlastně stopa vůbec je? Jak vzniká? Povídali jsme si o tom, kde všude bychom stopy dokázali najít. V dalších dnech jsme se jako různá zvířátka procházeli po překážkodráhách a zkoušeli jsme si stopy zvířátek otiskovat na velké archy papíru razítky, obtahovat hadí stopy a otisknout stopu kočky složenou ze srdíčka a otisku korkového špuntu. Samozřejmě došlo i na to, které zvířátko má jakou stopu a zkoušeli jsme se trefovat, zda si vše dobře pamatujeme. Šlo nám to docela dobře. Výborně nám šla  také zvířátková pantomima, kdy jsme hádali, kdo představuje jaké zvířátko. Při venkovních procházkách se nám dařilo si pár stop i najít v ideálním podkladu pro stopy – v blátě a nemohli jsme vynechat ani kaluže a pořádně si v nich zaskákat:)

We talked about animal tracks and footprints:

Animal Detective: Guess the Animal by Its Footprint?

https://m.youtube.com/watch?v=9ZoPCVb1_uc

Guess the Animal Footprints Game | Animal Tracks Quiz Game for Kids

https://m.youtube.com/watch?v=x3xYQ-s3TG4&pp=ygUSYW5pbWFsIHRyYWNrcyBTb25n

Masha and the Bear – story and song

https://m.youtube.com/watch?v=cGhB-XTJDfc&pp=ygUSYW5pbWFsIHRyYWNrcyBTb25n

We trained colours with ice-cream game:

https://decko.ceskatelevize.cz/michalovy-barvy/michalova-vanocni-zmrzlina

Odpoledne

Rytmika, tanečky, dramaťák: pohybová básnička s rekvizitami, vstup do rolí, hra na divadlo
V hlubokém a temném lese,
veverka si šišku nese.
Nese si ji do pelíšku,
raduje se, že má šišku.
Dá si hlavu na šišku,
spinká ve svém pelíšku.

Sportovní klub: škatulata škatulata hýbejte se s obrázky stop zvířat v lese, povídání o rozdílech mezi jednotlivými stopami

Tvoření: šiška pro veverku, Mrazík – obtisk rukou, malování temperami, lepení krepového papíru

Muzicírování: poznávání zimních písniček dle melodie, zpěv oblíbených dětských písniček