Sovičky
Zajímavosti o zvířátkách nás provázely i tento týden, tentokrát zaměřené na zvířecí rodinky. Poznávali jsme mláďata zvířat domácích, volně žijících i exotických. Poučili jsme se, ale i nasmáli, u různých videích na interaktivní tabuli. Zasoutěžili jsme si s kartičkami pexetria, se kterými jsme třídili kdo ke komu patří, kde zvířátka žijí, jak a kde jí, která jsou domácí, exotická. Dozvěděli jsme se nové pojmy, jako například korýtko, líheň aj. Hodně nás bavilo zkoumání s mikroskopem, kdy jsme viděli podobnosti a rozdíly psí a kočičí srsti, lidského vlasu a chlupu. A pak jsme si zahráli hru na hádání, co právě paní učitelky daly pod mikroskop (kousek houbičky, drobek, papírový ubrousek apod.). A většinu vždy někdo z nás uhodl!
Angličtina
This week in English Owls learned easy vocabulary words: Wild, exotic, animals, family, young, baby… Also few easy sentences: I have siblings. / I have a brother. / I have a sister… Plus, we can name some young animals (babies): cub, kitten, puppy, piglet, duckling… Also with Owls, we had a lot of fun playing games such as sorting different animals into domestic and exotic and matching the young animals to their parents. For craft we created little happy owls from pines. And the song is ‘’The Animal Song’’
https://www.youtube.com/watch?v=wCfWmlnJl-A
Tvoření: Tento týden jsme se opět věnovali společné tvorbě. Z krepového papíru jsme si natrhali malé kousky a následně jsme z nich tvořili malé kuličky ( podpořili jsme tak správný rozvoj jemné motoriky). Následně jsme kuličky lepili na podklad a skládali tak jednobarevnou mozaiku. Děti tvoření moc bavilo.
Muzicírování: Na začátku hodiny jsme nejprve rozezpívali, věnovali jsme se správnému dýchání při přednesu básniček. Ke konci hodiny jsme si zahráli hru, která vyžadovala náš vlastní hudební doprovod. Zazpívali jsme si a moc jsme se nasmáli.
Tanečky, rytmika, dramaťák: Hodinu jsme začali rytmickou rozcvičkou. Následně jsme si vysvětlili pravidla nové taneční hry. Hra podpořila nejen naši pozornost, ale také paměť, schopnost rychlé reakce a zdravé soutěživosti v kolektivu.
Sportovní klub: Na začátku hodiny jsme se nejprve „zahřáli“ krátkou rozcvičkou. Následně jsme se rozdělili do dvou týmů a uspořádali jsme si menší soutěž. Děti musely spolupracovat v daných týmech a zároveň se umět zdravě podpořit a motivovat. Moc jsme si cvičení užili.
Lištičky
Téma zvířátek jsme si protáhli i do tohoto týdne a zaměřili jsme se na zvířátka a prohloubení
našich znalostí o nich:) Zkoušeli jsme v naší kouzelné krabici uhodnout pouze hmatem
na jaké zvířátko šaháme. Pak jsme odhadovali (někteří i věděli:), kde takové zvířátko žije a co jí?
Zahráli jsme si hru, při které jsme se museli přes námi nataženou síť dostat k mláďátku a zanést
ho ke správné mamince. Při tom jsme, ale museli dávat pozor abychom nešlápli na provázek sítě.
Vyrobili jsme si ovečky a kočičky zamotané do klubíčka. Zdramatizovali jsme si písničku o lišce, která
běhá k Táboru. Zvládli jsme zahrát si také pohádku o Kohoutkovi a slepičce.
Celý týden nás také provázelo jógové cvičení, při kterém jsme trénovali různé zvířátkové pozice (kočka, tygr, brouček, motýlek, kobra, zajíček,…). Naučili jsme se i novou zvířátkovou básničku.
Zvířátka
Děti znáte zvířátka?
Kočku, žabku, kuřátka?
Kočička se protahuje,
po myšičce pokukuje.
Žabička zas v trávě skáče,
mává na koníka a sekáče.
Kuřátka na dvoře zobají zrní,
okolo slepičky spolu se honí.
Angličtina
This week we continued with the farm animals and their babies. Kids were trying to match the correct animal with the baby. We talked about different animals and the places where they live (wood, farm, Zoo).
Children created nice sheep and therefore we also learned a new song:
„Baa baa, black sheep,
have you any wool?
Yes sir, yes sir,
three bags full.
One for the master and one for the dame.
One for the little boy who lives down the lane.“
Rytmika, tanečky, dramaťák: rytmická cvičení: tleskání, dupání do rytmu lidových písniček
Sportovní klub: variace štronza: různé pokyny při znamení, rozvoj paměti a koordinace těla
Tvoření: rozvoj jemné motoriky: trhání, mačkání a lepení kousků krepového papíru dle pokynů
Muzicírování: písničky o zvířatech dle volby dětí – Krávy, krávy, Kočka leze dírou, To je on, malý slon