Zvířata volně žijící a exotická…22.-26.4.2024 J

27. 4. 2024 | Kronika - Jirny

Sovičky

A zase jsme si užívali celý týden se zvířátky, tentokrát hlavně exotickými a volně žijícími. Naučili jsme se, že zvířátka pro nás exotická jsou v jiných zemích vlastně volně žijící. Viděli jsme krásná videa ze savany a pralesa. Zahráli jsme si spoustu her s obrázky, při kterých jsme se zdokonalovali v třídění zvířátek na domácí mazlíčky, volně žijící, exotická a hospodářská. Opakovali jsme si názvy členů zvířecích rodinek. A na závěr týdne jsme měli kurz první pomoci, kde jsme se spoustu věcí naučili a ještě nás to moc bavilo.

Angličtina

This week in English Owls learned easy vocabulary words: Wild, exotic, animals, wildlife, family, young, baby… and few sentences: Elephants have trunks. Birds have beaks and wings. Plus, kids can name few baby animals: cub, kitten, puppy, piglet, duckling… Also with Owls, we had a lot of fun playing different games and challenges and sorting animals into four groups: pets/domestic, exotic, farm and wildlife animals. And we started to learn an animal poem ‘’ The Zoo’’.

Tvoření: V tomto týdnu jsme se zaměřili na individuální tvorbu. Každý si zkusil vymodelovat svou vlastní želvičku. Procvičili jsme si tak jemnou motoriku. Rozhodli jsme se také, že želvičky umístíme do společného dioráma.

Tanečky, rytmika, dramaťák: Tento týden jsme si ukázali choreografii K. Štarchové k písním “ Až já pojedu přes ten les“ a “ V zahradě na hrušce“. Děti si zpívání a tancování moc užily.

Muzicírování: Na začátku hodiny jsme se nejprve rozmluvili slovními říkankami. Zazpívali jsme si také písničku od P. Skoumala “ Přilákejme gorilu! „. Po písničce jsme si vyplnili pracovní list.

Sportovní klub: Klub jsme začali rychlou rytmickou rozcvičkou za doprovodu hudby. Zahráli jsme si také kolektivní hru na podporu soudržnosti kolektivu a sluchové pozornosti. 

Lištičky

 

Exotická zvířátka nás hodně bavila. Docela dost jich umíme a poznáme, jak jsme se přesvědčili. Hned zkraje týdne jsme dokázali obrázky hezky přiřadit i do prostředí, kde zvířátka žijí (v teple – savana, v zimě – Antarktida či Jižní pól, v džungli nebo v lese). Někteří z nás na tom jsou dokonce tak výborně, že dokáží bez problémů vyslovit i tak složité, krkolomné a stáááášně dlouhé slovo jako je NOSOROŽEC:))) Jména zvířátek jsme si vytleskávali a počítali jsme slabiky. Během rozcviček se z nás stali tygři, opičky, hadi a krokodýlové. Vysvětlili jsme si, že ta nejkrásnější a nejvzácnější zvířata žijí v Africe a že je můžeme obdivovat třeba v ZOO, kam všichni rádi chodíme. Naučili jsme se kousek písničky Mami, mami já chci do zoo, na kterou si vymýšlíme různé pohyby zvířátek. Po překonání různých překážkových drah jsme zvládli složit jednoduché puzzle divokých zvířat a trénovali jsme jejich názvy. Z tchoře se nám stal pan Puch:))) Vyrobili jsme si krásné tukany a během příštího týdne k nim chceme přidat ještě další kamarády z džungle. Zahráli jsme si s chutí hru na tučňáky, co loví rybky a zvířátkové domino. V závěru týdne se za námi přijeli podívat opravdoví záchranáři, kteří nám vysvětlili, co máme dělat, když např. neposedný kluk Kryštof upadne do bezvědomí, nebo si zlomí ruku případně si rozbije hlavu. Vyzkoušeli jsme si také, kolik se nás vejde do sanitky a jak se leží na záchranářském lehátku. Dozvěděli jsme se, co všechno musí mít záchranář ve svém příručním batohu. Ale především jsme si užili spoustu legrace a zábavy a u toho se dozvěděli moc důležité informace. Číslo 155 si už budeme dobře pamatovat.

Angličtina

We trained vocabulary related to the topic, sang spring song, Jungle song and Bunny poem. We also tried to guess what annimal, we just have heard and we have trained the numbers and colours.

Rytmika, tanečky, dramaťák: rýmované hádanky se zvířátky, rytmická cvičení

Sportovní klub: sportovní rozcvička, cvičení s interaktivní tabulí dle volby dětí, hra na zvířátka

Tvoření: zvířátka z modelovací hmoty

Muzicírování: jarní písničky se zvířátky, povídání o zvířátkách, která můžeme vidět v zoo