Zvířátka se připravují na zimu…23.-27.10.2023 J

27. 10. 2023 | Kronika - Jirny

Sovičky

Tento týden jsme si povídali o tom, jak zvířátka přežívají zimu. Nemnohou se obléknout a zatopit si, jako my lidé. Takže mají tři základní možnosti. Buď zimu prospí, nebo se přemístí za teplem nebo se přizpůsobí a zimu přežijí u nás. Dokonce si většina z nás zapamatovala i složité pojmy hybernace, migrace a adaptace. Při hrách s obrázky jsme si nejen zopakovali, kde zvířátka bydlí (ekosystémy), ale také jsme si je roztřizovali podle způsobu jejich přezimování. Naučili jsme se básničku Ježek, zazpívali si písničku Ježek a dokonce jsme si zazimovali ježečka ze slupky kaštanu do krabičky, kterou jsme si sami nabarvili.

Angličtina

This week in English, the kids learned about animals and how they prepare for winter. We learned easy vocabulary words: birds, fly away, travel, hibernate, deep sleep, adapt, stay, cold, warm, bear, wolf, squirrel, fox, owl… We also discovered the three groups of animals: Bears, hedgehogs, bats and snakes hibernate ( deep sleep). Birds migrate (travel). Foxes, wolves and rabbits adapt (they stay). 

For craft, we folded little boxes and created cosy nests for our chestnut hedgehogs. And we are still practicing our autumn song: ‘’Autumn (Crunch, Crunch, Crunch!)’’ https://m.youtube.com/watch?v=0gqRgd1ZFVc&pp=ygUOQ3J1bmNoIGNydW5jaCA%3D

Tvoření: V tomto týdnu jsme se věnovali tvoření dýní z papíru. Děti si nejprve nastříhaly proužky papíru a posléze je dle předlohy slepily dohromady. Díky tomuto tvoření jsme si procvičili jemnou motoriku a střih nůžkami.
Tanečky, rytmika, dramaťák: Na začátku hodiny jsme se nejprve protáhli krátkou rytmickou rozcvičkou za doprovodu hudby. Zatancovali jsme také několik tanečních sestav s choreografickou předlohou. Ke konci hodiny jsme si vyrobili dramatickou kostku, která obsahovala krátký příběh pohádky. S kostkou jsme si zahráli hru “ Poznej a vyprávěj “, cílem hry bylo procvičit posloupné vypravování a paměť.
Muzicírování: Tento týden jsme věnovali nadále hudebním nástrojům. Zahráli jsme si společně hudební pexeso. Děti pozorně poslouchaly ukázky hudebních nástrojů a hádaly, zda jsou stejné. Procvičili jsme si tak sluchovou pozornost a paměť. Ke konci hodiny jsme si společně zazpívali písničku s tématem podzimu.
Sportovní klub: Na začátku hodiny jsme se nejprve rozcvičili. Trénovali jsme správné držení těla. Zahráli jsme si také několik sportovních soutěží. Tyto soutěže podpořili zdravý rozvoj spolupráce ve skupině a rychlost reakce. V závěru hodiny jsme si ještě zahráli i hry “ Rybičky” a “ Vlk”.

Lištičky

Díky zvířátkovému tématu jsme se ráno vždycky pořádně protáhli jako medvědi, ježci, čápi, veverky a jezevci. Povídali jsme si o tom, že některá zvířátka v zimě vlastně musí spát, protože už nemají co jíst. Např. ježci, medvědi, jezevci a že někteří ptáčkové odlétají daleko až za moře za teplem, aby se k nám na jaře vrátili. Podívali jsme se na příběh jezevčice Maliny, která si musela na zimu udělat pelíšek. Moc se nám líbila hra Na medvěda s básničkou Tiše, děti, medvěd spí, kdo ho vzbudí, toho sní:) Někteří z nás si ještě obtiskli nabarvené listy na papírový pelíšek, kam uložíme svého vyrobeného ježečka. Ježečky, tentokrát z bodlinatých slupek od kaštánků, jsme pak společně i se Sovičkami ukládali venku na procházce do bedničky plné listí a trávy k zimnímu spánku. Zahráli jsme si také houbové pexeso a dokonce jsme stihli i hru Boudo budko, kde jsme si nadšeně vyzkoušeli postavit společný domeček pro zvířátka a vyzkoušeli různé role zvířátek, které spolu v zimě bydlí. Ještě nadšeněji jsme domeček pomáhali medvědovi bořit:)))

English 

This week, the kids continued learning about the animals we had covered earlier: rabbits, foxes, and fish. But where do these animals live? Do they live in ponds, forests, or on fields? The kids did an excellent job of sorting the animals into their habitats.

 

In keeping with the Halloween theme, we made spiders using a stamp and  gave them very spooky eyes. These pieces now decorate our preschool.