Delfínci:
Už nám venku nic neujde! Po týdnu poznávání stop a čtení ve sněhu jsou naše znalosti přímo indiánské : ).
V pondělí jsme se podívali na drápky pejskům a kočičkám. Zjistili jsme, že chodí po měkkých polštářcích velmi potichu.
Víme, že jsou stopy nejlépe vidět ve sněhu a v poledne začalo venku sněžit jako na objednávku. Moc se těšíme ven!
V úterý jsme se podívali do lesa, na stopy jelena a divokého prasete. Objevili jsme, že chodí po kopýtkách a stejně v lese nedupou. Nejvíce ze všech hartusíme my! Potom jsme vyrazili ven, udělat naše stopy do sněhu a také jich pár najít. Zvládli jsme u toho ještě bobovat – to jsme pašáci!
Ve středu jsme zabrousili do stáje ke koníčkům. Prozkoumali jsme, co nosí na nohou a vyrobili jsme si podkovy pro štěstí.
Jsou krásně barevné a máme z nich obrovskou radost.
Ve čtvrtek jsme objevovali jemné stopy ptáčků. Pokusili jsme se je nakreslit pomocí špejle a povedly se nám náramně. Vypadají stejně, jako ty, co jsme u sáňkování našli ve sněhu. Taková zima se nám strašně líbí!
V pátek jsme prověřili naše stopařské schopnosti a hádali, která stopa komu patří. Náš stopařský výcvik byl dokonalý, protože chyby jsme téměř nedělali!
Krásný zimní víkend, snad nám to všechno neroztaje, protože příští týden budeme zkoumat skupenství vody.
Žabičky
V prvním týdnu tohoto nového roku, se žabičky učily poznávat zvířata nejen podle obrázků celého těla, ale i podle stop. Zkoumaly přírodu, hrály si na stopaře a využily napadaného sněhu k bobování.
Píseň týdne: Bude zima, bude mráz a Já mám koně vrané koně
S dětmi jsme se první dny seznamovali, která zvířata můžeme v tomto zimním počasí potkat v lese. Byly jimi například jeleni, lišky, divoká prasata, veverky, neposedný medvěd, kterému se nechce spát apod.
Další dny jsme si vyrobili obrázek krmítka a pomocí vidličky a barev, jsme tiskly ptačí stopy.
Již zmíněná píseň Já mám koně vraný koně, byla hitem tohoto týdne! Přiblížili jsme si život koní, podívali se jim pořádně na zoubek a na podkovičku. Děti měli možnost osahat si a doslova očuchat pravou podkovu a vlastní dlaň pak použít ke ztvárnění koně na papír.
Počasí se nad námi smilovalo a dopřálo nám trocha toho sněhu. S dětmi jsme toho využily, nahodily oteplováky, šály a rukavice a jely sjet náš nedaleký kopec. Byla to legrace a děti byly mokré, až za ušima, ale nadšené.
Angličtina
Téma tohoto, tedy „Stopy“, bylo pro naše angličtináře velmi zajímavé. Nejen, že si zopakovali několik již známých zvířat ( pes, kočka…), ale přidali jsme si i několik nových ( prase divoké, jelen…).
Děti pobavila již v úvodu týdne veselá knížka o kocourovi a jeho kouzelném klobouku ( Keith and the magic hat ). Obsáhleji jsme se věnovali koním, povídali si o tom, jak vypadají a co mají na kopytech. Následně jsme si vyrobili podkovičky ze samotvrdnoucího chlebového těsta.
Celý týden nás opět začal provázet všem již známý kalendář. Jedním z našich dlouhodobých cílů je dobře se naučit dny v týdnu, měsíce a celkově časovou posloupnost.
Týden jsme zakončili velmi známou anglickou knížkou plnou stop a zvířátek Gruffalo´s child.
Odpolední aktivity:
Rytmika, tanečky, dramaťák: Také jsme se ve školce pokusili zanechat stopy, hlavně ty zvukové : ). Zahráli jsme si na zvířata, zkusili napodobit jejich chůzi a dupáním probudit medvěda. Ovšem zvládli jsme i zimní úpravu písně Kočka leze dírou, pes oknem. Nebude-li sněžit, nezmrznem…
Tvoření: Společně jsme vytvořili stopařský deník. Malovat prstem byla velká zábava a povedly se nám takové majstrštyky jako stopa tyranosaura, nebo pračlověka!
Muzicírování: Na Tři krále se zpívala tříkrálová koleda. Zahráli jsme si u toho na Kašpara, Melichara a Baltazara a hodně jsme bádali, proč mají tak zvláštní jména.
Sportovní klub: Vydali jsme se na dobrodružnou stopařskou výpravu. Nejdříve jsme s Terkou absolvovali pohybovou průpravu a s Ivicou jsme vyrazili do terénu. Všechny objevené stopy jsme hravě identifikovali. Bylo to super!