Fouká ze strnišť…20.-24.11.2023 B

27. 11. 2023 | Kronika - Bohnice

Delfínci

Tento týden u nás ve školce vážně foukalo na všechny strany! Povídali jsme si hurikánu, tornádu, větru i malém větříku. Ukázali jsme si proč vlastně drak léta a co ho drží ve vzduchu. Krásného papírového draka jsme si také vyrobili. Zapojili jsme u toho nácvik stříhání, lepení, překládaní papíru a samozřejmě naši představivost. Také už víme, co jsou „bábrlata“. Již začínáme pilně trénovat na vánoční setkání, které se koná 19.12. – moc se těšíme. Na konci týdne jsme využili větrného počasí a šli pouštět draka! Světe div se létal parádně. Jen jednou skončil na stromě. V příští týdnu si budeme povídat o tom jak můžeme chránit naší planetu. 

Dolphins

In this very windy week we actually talked a lot about wind and air. We discussed how it can be both harmful ( hurricanes, tornados…) and helpful ( windmills, fans, hairdryers…) as well as how we can have fun with it ( wind chimes, balloons…). We watched Steve and Maggie flying a kite too : https://youtu.be/FOkVYUKSDDU?feature=shared

Later on, we did funny experiments with balloons to see who has the strongest breath.

In the end, we read a book called Rosie’s hat about a girl whose hat was stolen by a naughty wind. 

Preschool preparation

At first, we learnt the names of four parts of a day ( morning, afternoon, evening, night ) and we talked about activities we can do at certain times. Afterwards, we did a lot to practice our eyes and fingers. We did a few visual perception worksheets, we did cutting the paper too. In the end, we read a story Goldilocks and the three bears.

Rytmika, tanečky, dramaťák: vyzkoušeli jsme si, jaké je to být vánkem, větrem orkánem… Největší úspěch mělo tornádo.

Tvoření: pomocí enkaustiky jsme kreslili poryvy větru 🙂 

Sportovní klub: vítr nás nesfoukl ani z balanční dráhy …

Muzicírování: udělali jsme si diskotéku z naší TOP 10 hitparády!

 

Žabičky

Jak vzniká vítr a k čemu je dobrý? K čemu slouží a jak ho můžeme využít? Tím jsme se zabývali tento týden a zkoušeli jsme vítr udělat sami; foukali jsme do peříčka nejdřív málo (vánek) a pak hodně (vichřice), Vyrobili jsme ozdoby do oken – barevné papírové draky, které jsme pokreslili. 

Hlásku „H“ jsme spojili s básničkou, pleskali jsme při tom dlaněmi o kolínka a na konci si hráli na koníka:

„Hop, koníčku, hopsa hejsa,

pojedeme do Brandejsa.

Hop, koníčku, houpy hou,

pojedeme za duhou.“

Pomocí didaktických obrázků jsme si procvičili prostorovou orientaci a předložky.

Pověděli jsme si o větrných elektrárnách a o jejich předchůdcích, větrných mlýnech.

https://edu.ceskatelevize.cz/video/13622-vitr-a-vetrna-elektrarna

V pátek jsme na procházce pouštěli draka! Sice asi dvakrát narazil do stromu, ale podařilo se nám ho zachránit! Foukalo opravdu hodně, drak se na nás usmíval z oblohy.

English 

We started the week with this song that we exercised to:

https://www.youtube.com/results?search_query=action+song

We also made beautiful colourful happy kites that decorate our windows.

Because last week was short we continued learning shapes. We tried jumping game that was inspired by this video:

https://pin.it/498OKYp

Bubba was also present and we told him how we were feeling: „I’m good.“ or „I’m bad.“

We were also sorting out different shapes and colours into piles. 

Dramatika a rytmika:
Shlédnutí pohádky „Jak Rákosníček nesehnal vítr“. Foukání do peříček a vytváření větru různými způsoby.

Výtvarka:
Individuální dodělání podzimních dráčků.

Pohybovka:
Zdolání opičí dráhy a cviky na lavičce.

Muzicírování:
Společný nácvik písničky „O listopadu“.