Historie knih… 4.-8.3.2024 B

9. 3. 2024 | Kronika - Bohnice

Delfínci

Týden plný knih, knížek, encyklopedií, slovníků, učebnic, ale třeba také kuchařek. Všechny tyto knihy jsme si ukázali a z některých si také četli. Naučili jsme se krásnou básničku o abecedě. Abeceda, nic to není, kdo by se jí děti bál? Já vás vezmu do učení: á, bé, cé, dé a tak dál. Z písmenek se složí slova, z vět se složí celý svět. Ten, kdo umí abecedu, bude všemu rozumět. V týdnu jsme navštívili místní knihovnu a užili si atmosféru a hlavně dětskou zónu plnou zajímavých dětských knížek. V příštím týdnu budeme pokračovat v knihách a zaměříme se na písmo. Čeká nás také velmi zajímavý projekt „Líhnutí ve školce“ takže do pátku bude jistě znít školkou pípání.   

Dolphins

In the beginning we discussed books in general, what they are like, what the parts of a book are ( pages, chapters…) and what our favourite books are ( I like books about….). Then we looked at various types of writing systems used in the world such as Chinese or Arabic. We read a book called Charlie Cook’s favourite books by Julia Donaldson. 

We practiced the vocabulary with Steve and Maggie and well as with Peppa Pig : https://youtu.be/aQt0_96sE6M?feature=shared

https://youtu.be/6TT76doHik8?feature=shared

Preschool preparation

At first we did the phonics and the letter sounds. Then we went on learning the ‚What‘ questions. Later on we read a book called Why should I brush my teeth? and a story Three Billy Goats Gruff. Afterwards we did a worksheet for letter B ( BOOK). In the end we focused on logic and did another worksheet for that. 

Rytmika, tanečky, dramaťák: hráli jsme pohádku Jak Křemílek a Vochomůrka zasadili semínko. Pro velký úspěch dokonce dvakrát!

Tvoření: povídali jsme si o vynálezu knihtisku a zkusili vytisknout vlastní knížku.

Sportovní klub: cvičili jsme jógu a poté si hráli Na lenochy.

Muzicírování: v předjarní atmosféře jsme zpívali jarní písničky, hráli Židličkovanou a Na rybáře.

Žabičky

Děti si donesly oblíbené knihy z domova a podělily se s kamarády o pohádky a příběhy. Témata byla různá; zvířátka, vlaky a auta, pohádkové bytosti… Knihy jsme prolistovali, prohlédli a děti řekly, proč se jim líbí zrovna ta kniha, kterou přinesly, a ukázaly oblíbený obrázek. V úterý jsme se vydali do městské knihovny. Řekly jsme si, jak se v knihovně máme a nemáme chovat, jak se chovat ke knihám aby se nezničily a hlavně jak ta knihovna funguje. Celou knihovnu jsme si prohlédly, ale nejvíce nás zaujalo dětské oddělení, kde jsme prohlédly spousty dětských knih. Vzpomínali jsme na písničky z pohádek a zpívali ty naše nejoblíbenější. Pořádně jsme se k tomu doprovodili na perkuse – už jsme v tom mistři! Ukázali jsme si, jak může kniha všelijak vypadat; máme atlasy, slovníky, obrázkové knihy a leporela, romány, kuchařky… Velcí čtenáři budeme i příští týden – knihy nás jím opět provedou.

English

This week we dive into the realm of books. At the beginning of the week we read together a book called „Hide-a-saurus.“ It was about dinosaurs that played hide and seek. We had a lot of fun finding hidden dinosaurs in the pictures. On Tuesday we had a trip to the library. On behalf of the book we made our little happy dinosaurs. 

Rytmika, tanečky, dramaťák: hráli jsme pohádku O kůzlátkách.  Všichni herci ve zdraví přežili 😉.

Tvoření: vyrobili jsme si veselé záložky do oblíbených knížek.

Sportovní klub: dětská jóga se nám moc líbila.

Muzicírování: zpívali jsme úctyhodně dlouhou a velmi kreativní písničku o otci Abrahámovi.