Delfínci
Týden techniky byl hlavně ve znamení robotů a robotických pomocníků bez kterých si dnes už nedovedeme představit domácnost. Počítali jsme kolik jich máme doma a každý napočítal alespoň 10. Vysavač, kuchyňský robot, notebook, mobilní telefon a další a další „vychytávky“, které nám pomáhají nejen doma. Pomocí „Bee-bota“ (robotické včelky) jsme si ukázali jak můžeme robota programovat a plánovat mu trasu. Procvičovali jsme u toho nejen počty, ale také orientaci v prostoru. Bylo to stejně zábavné jako test robotického vysavače u nás ve školce. Každý den jsme si také udělali robotickou rozcvičku. Písničkou týdne byla hitovka „Roboti už jdou“. https://www.youtube.com/watch?v=eXW3Qx55Dz0
V příštím týdnu nás čeká téma KNIHA a hlavně, návštěva knihovny! Už se moc těšíme!
Dolphins
At the beginning of the week we discussed the technologies around us that we use a lot ( smartphone, laptop…) and helpers we have in our homes ( washing machine, dishwasher, hair dryer…). We compared old and new machines. We made our own smartphones too. We also focused on hygiene, washing hands and blowing noses well. Plus, we read a book called Jack and the flum-flum tree. We moved a lot too : https://youtu.be/nzK7Fe9sFVA?feature=shared
Preschool preparation
At first, we went through the calendar in detail ( day, month, year, weather…), then we practiced the house vocabulary ( kitchen, bedroom, bathroom…) and read a book called Bear at home that helped us a lot to remember the words. Besides that we traced spirals and we started practicing ‚what‘ questions ( what do you put on your feet? …)
Rytmika, tanečky, dramaťák: hráli jsme si na roboty a tančili electric bugie 🙂
Tvoření: začali jsme s jarní proměnou školky. Už nám po okně lezou berušky!
Sportovní klub: opičí dráha u nás nemá konkurenci.
Muzicírování: provětrali jsme školkovou Top 10 hitparádu.
Žabičky
Jaké technické vynálezy a pomocníky máme doma? Které používáme nejčastěji? Přesně o tom jsme si povídali. Řeč byla o pračce, mixéru, mobilním telefonu, lednici a o všech dalších pomocnících, bez kterých si to už dnes těžko dokážeme představit. O tom, jak k technickému pokroku došlo, jsme se dozvěděli z videa:
https://www.youtube.com/watch?v=f3eCoHZ1e7I
Bavilo nás programování s „Bee-Bot“. Pod podložku jsme si nejdřív dali naše značky a potom jsme včelku programovali tak, aby jezdila na různé technické vynálezy.
Řekli jsme si básničku o vysavači.
English
This week of media and technology we first introduced some technology inventions such as a camera, a TV, a car, a plane, an escalator with a presentation.
We watched a video on how to build a robot and with that we revised parts of the face (eyes, ears, a mouth and a nose), numbers and colours. Link here:
https://www.youtube.com/watch?v=N6C8QueZdIc
We made a craft this week in the theme of technology. Firstly we painted some bright neon paint on aluminium foil and stamped it on a piece of paper. This was our tablet’s wallpaper. The screen was made using some black paint in a ziplock back and we finished it by putting a frame on our base.
We also started implementing into our time a calendar, which teaches us the weather, days of the week, months and seasons.
Dramatika a rytmika:
Ukázka různé techniky a povídání o mediích.
Výtvarka:
Příprava na tvorbu robota. Společné rozvržení robota, hledání vhodného materiálů.
Pohybovky:
Tvoření robota – skupinová práce. Dopomoc od dětí z delfínků. Pohybová hra: Já, Robot.
Muzicírování:
Robotický tanec, poslech a zpěv písniček.