Počasí… 30.10. – 3.11.2023 B

3. 11. 2023 | Kronika - Bohnice

 

Delfínci

Koloběh vody je něco, co už všichni z nás dobře známe a umíme i vysvětlit. Na IT jsme si ukázali jak vše funguje a pomocí dotykové tabule i vyzkoušeli. Hráli jsme pohybovou hru na kapičky a naučili se krásnou básničku.

Povím Vám příběh kratičký

o cestě vodní kapičky.

V potůčku se prohání,

když ji slunce zahřeje,

na páru se promění,

kam se potom poděje?

Stoupá vzhůru do mraků.

je to cesta zázraků.

Až má mráček plné bříško,

zahromuje „stačí!“

Kapička se změní v deštík,

pláštěnku ti smáčí.

Tenhle příběh nemá konec,

není za ním tečka,

kapka steče do potůčku

a zas dokolečka.

Celý týdne zněla třídou písnička Voda, voděnka. https://www.youtube.com/watch?v=5avzH0TTEkA

Protože řeč byla také o počasí, zahráli jsme si na obří vítr a pomocí brčka rozfoukali po papíře všechny možné barvy. V příštím týdnu se těšíme na divadlo a možná (když vyjde počasí) si pustíme i draka.

Dolphins

The week was a lot about weather, so we regularly checked the outside situation. However,  we started talking about water and its importance as well. We discussed the usage of water ( drinking, washing, bathing…) as well as where we can find it ( oceans, seas, rivers etc.). We watched a video to understand better : https://youtu.be/c-3KCzxEgek?feature=shared

We didn’t neglect physical activities and games either, therefore we practiced many movements during the well known „Majda says game“ and during an obstacle course too. In the end, we made a picture of a water tap and talked about warm clothes we need to wear in autumn and winter.

Preschool preparation 

We tried to go through all the important time facts again to really know them well and pronounce properly ( days, months, seasons, parts of the day, birthdays ). Later on, we read a book by Dr. Seuss called One fish – two fish – red fish – blue fish in which we learnt a lot of new words / opposites. We went on practicing a visual perception in a tracing – copying worksheet. 

At the end of the week we matched the clothes with the right weather ( rain – boots, sun – t-shirt…). 

Rytmika, tanečky, dramaťák: hráli jsme pohádku Jak pejsek s kočičkou myli podlahu 🙂.

Tvoření: tvoříme akvarel s názvem Když se venku žení všichni čerti!

Sportovní klub: vyprávěli jsme si příběh o kapce vody a cvičili u toho jógu.

Muzicírování: už víme kampak teče voda z vany!

Žabičky

Povídání o počasí je lehce přehouplo do koloběhu vody. Zopakovali jsme písničku „Deštík“, při které jsme hráli, pleskali, luskali… Se židlemi jsme si procvičili prostorovou orientaci a předložky a při Kimově hře zas pozornost a paměť. Říkali jsme si básničku:

„Nechoď tam, prší tam, je tam velké bláto. Upadneš, nevstaneš, budeš volat: Táto!“

Malovali jsme deštník, který jsme nalepili na deštivé pozadí; to jsme vytvořili ťukáním dvou štětců o sebe. To bylo pršení!

V pátek jsme si pověděli legendu o sv. Martinovi a zmínili svatomartinskou husu a hlavně lahodné vypečené sladké rohlíčky! Mňam! Jaké máte nejraději Vy?

English

At the begginig of the week, the kids watched a video about weather: [Weather Video](https://youtu.be/pd5kLz3jc4o?feature=shared).

Every day, the children eagerly observed the weather outside the window. We experienced sunny, rainy, cloudy and windy weather. 

Adding rhythm to our days, the kids joyfully danced to the beat of a lively song: [Dance]

https://youtu.be/VsgpUHUYuJI?feature=shared

They painted scenes of rain with colorful umbrellas, using their favorite colours. 

In a hands-on exploration of the water cycle, the children assembled a jigsaw puzzle, gaining a visual understanding of this natural process.

Wrapping up our week, we came together to read a book „Mine-o-saur.“

S dětmi jsme si nejdřív položili otázku, co je to vlastně počasí? Mluvili jsme o změnách v přírodě, s nimiž počasí úzce souvisí. Pak jsme si vyjmenovali různé druhy počasí, ukázali a popsali si je na obrázcích. Pověděli jsme si, jak vzniká třeba déšť nebo vítr. Zpívali jsme písničku deštník:

„Když padaj deště kapičky, kapi, kapi, kap.

 

Proč, proč, proč asi padá nám deštík na vlasy?

Proč, proč, proč asi prší nám na vlasy?“

K tomu jsme se doprovodili tleskáním, pleskáním, luskáním a další hrou na tělo tak, aby to znělo jako deštík nebo pořádný liják.

Ten největší zážitek přišel hned z kraje týdne; oslavili jsme Halloween! Ve strašidelně vyzdobené školce se to hemžilo maskami dýní, netopýrů, čarodějnic, superhrdinů, kostlivců i pirátů. Všichni splnili halloweenské úkoly na jedničku, zvládli i stezku odvahy a odnesli si sladkou odměnu. Strašidelně legrační halloweenské řádění jsme si moc užili!

Pomocí brček jsme foukali do inkoustových kapiček a dolepili mráčky a blesky, Byla z toho parádní bouřka. Celý týden zněla školkou „světoznámá“ píseň Prší, prší. V příštím týdnu nás čeká další zajímavé téma a tím je koloběhu vody v naší přírodě.

Tvoření:

Společně jsme tvořili mumie z ruliček a krepáku a duchy z látek a kapesníků.

Dramatika a rytmika:

Halloweenská párty –  představení kostýmů, společné zpívání a tancování.

Pohybovka:

Zahráli jsme si pohybovou hru “Déšť, vítr, bouřka” tj. obměna hry “Voda, oheň, blesk”.

Muzicírování:

Zopakovali jsme si rytmická cvičení a na xylofon jsme si zkusili zahrát písničku “Skákal pes”.