Delfinci
Po stopách zvířátek! Týden jsme začali hledáním stop ve sněhu a máme podezření, že v nedalekém lese se vyskytuje VLK. 🙂 Ukázali jsme si stopy zvířátek na obrazcích ve školce a zahráli si hru na přiřazování stop ke zvířatům. Pomocí modelíny jsme také tvořili stopy divé zvěře a ve dvojicích si nalepili cestičku ve zasněženém lese. Při jedné z procházek jsme si prohlédli naučnou tabuli se zvířecími stopy, kde jsme si prohledli i zajímavé stopy – třeba jezevce. V příštím týdnu, budeme ve „stopování“ pokračovat a zkusíme si jaké to je chodit jako zvíře (pěkně bos).
Dolphins
In the first week of animal footprints we revised a few forest animals ( bear, boar, wolf…) and we matched them with their footprint picture. We made a big picture in pairs. Then we played a running vocabulary touch game and sang a song – We’re going for a bear hunt : https://youtu.be/5_ShP3fiEhU?feature=shared
We also read a book called Gruffalo’s child by Julia Donaldson. In the end, we played a matching game on our interactive board.
Preschool preparation
Most of the week we focused on Phonics – alphabet sounds. We tried to name a few things that begin with the letters. We checked the words in a book too and listened to a song : https://youtu.be/ffeZXPtTGC4?feature=shared
Later on, we did a visual perception worksheet ( finish the picture) and we tried a ‚find the word‘ visual game in a book as well.
Rytmika, tanečky, dramaťák: užili jsme si oblíbenou zvířátkovou pantomímu .
Tvoření: pracujeme na stopách havranů a vran. Také zkoumáme jak je rozeznat 🙂.
Sportovní klub: Do vody a Mrazík vedou na řebříčku sportovních her.
Muzicírování: zpívali jsme písničku Bílá zima, i když už venku bílo není…
Žabičky
Stopovali jsme zvířátka, hlavně ta lesní; lišku, jelena, divoké prase, veverku a jezevce. Na jejich stopy jsme se byli podívat u nedaleké základní školy a taky jsme je hledali v lese, kde jsme našli hlavně psí stopy. Povídali jsme si, jak se zvířátkům přes zimu daří a čím je můžeme dokrmit. Zpívali jsme písničku o dvou rozpustilých veverkách, které se smály zajíci, že sedává na bobečku. Vyrobili jsme si krásné medvídky z papírových roliček a máme z nich stojany na pastelky! O zvířátkách a jejich stopách si budeme povídat i příští týden.
A na závěr básnička:
Bylo jedno kotě, schovalo se v botě.
Venku vítr skučel, kocourek si vrčel:
„Tu je hezky teploučko, hajá se tu měkoučko.“
English
This week the kids were revising animals they’ve known since autumn. That is a rabbit, a fox and a fish and then their colours.
They also listened to a song: Going on a bear hunt
They also revised cold and hot from last week together with weather and seasons.
Dramatika a rytmika:
Pohádka „Stopy zvířat“. Dramatizace zvířat a námětová hra „na detektivy“.
Výtvarka:
Tvoření krmítka a tisknutí ptačích stop do sněhu. Hry s modelínou – stopy zvířat.
Pohybovky:
Detektivní opičí dráha – hledání zvířecích stop „ve sněhu“.
Muzicírování:
Písnička „Šaráda marmeláda“. Zpěv s pohybem. Hra na tělo.