Zimní hry a sporty, ZOH… 15.-19.1.2024 B

19. 1. 2024 | Kronika - Bohnice

Delfínci

V tomto týdnu jsme si povídali o vodě a skupenství. Ukázali jsme si jak vypadá led, kdy a jak se tvoří pára a sami jsme si vyzkoušeli některé hokusy pokusy. Nejdříve jsme na zrcátko dýchali teplý vzduch a rázem jsme mohli malovat – vše jsme si také vysvětlili. Další pokusem byla pára z horké vody, která nám na zrcátko také dokázala vytvořit sraženou vodu. V dalším pokusu jsme si vyzkoušeli, že když ponoříme do vody míček, tak se hladina vody zvedne a když jich tam dáme více, může voda i přetéct. Samozřejmě jsme si vše i vysvětlili. Na konci týdne jsme si užili návštěvu vodohospodářů a jejich interaktivní program pro děti o cestě kapičky Jarmilky. https://h2ospodar.cz/sluzby/workshop-cesta-kapicky-jarmilky/

V týdnu jsme si stihli také vyrobit sněhovou vločku a každý měl svůj originál. A teď už se těšíme na další týden, kdy jsou tématem STOPY ZVÍŘAT.

Dolphins

All week we were learning a lot of words related to water states ( water, ice, icicles, snow, snowflake, steam, etc.). We practiced pronouncing the sound „w“ properly. Then we also sang a song Snowflake snowflake : https://youtu.be/tbbKjDjMDok?feature=shared

Afterwards, we made our own snowflakes using a tissue paper and glitter. We didn’t forget to move of course and we played a game called Up – down – behind – under. Plus, we danced a freeze dance. In the end, we read a book How the bear lost his tail. 

Preschool preparation

At the beginning of the week we were very busy practicing the rhyming words we had started learning about the previous week ( cat – hat – mat, socks – fox – box etc.) Later on, we played a visual memory game with pictures. We also focused on the pre – writing skills including a proper sitting at the table, holding a pencil properly and so on. At last, we started watching a video with all letter sounds : https://youtu.be/yQtkcRLxXjo?feature=shared

Rytmika, tanečky, dramaťák:  zahráli jsme si na Mrazíka a přidali oblíbenou Do vody…

Tvoření: vyrobili jsme rozkvetlý ledový krystal. Vypadá jako z Ledového království !

Sportovní klub : cvičili jsme jógu a relaxovali.

Muzicírování: venku padal sníh a my jsme si o tom zpívali písničku od Hradišťanu 🙂.

Žabičky

Začali jsme od podlahy – písničkou „Rampouch“:

Rampouch sem, rampouch tam, cinká a já poslouchám. (2x)

Tam, kde kvetly blatouchy, tam teď rostou rampouchy.

Mráz dal vodu do ledu, zpíváme si koledu.

Rampouch sem, rampouch tam, cinká a já poslouchám. (2x)

Písnička nás zavedla ke skupenstvím vody. Ukázali a řekli jsme si, co je pára a led – jak vypadají a vznikají. Pozorovali jsme tekoucí vodu a moc nás bavilo video, které nám přehrálo všemožné vodní zvuky.

V dalším videu jme poznali, co stane, když se potká horká voda a mráz.

Vytvořili jsme zimní okénka s usměvavými kapkami a hvězdičkami.

Vyzkoušeli jsme si postřeh a procvičili oči při zkoumání nesmyslných obrázků; například telefon s banánem místo sluchátka, paní s obrácenými brýlemi, kolo s hranatými koly,… a říkali jsme si, jak to napravit. Při povídání se nám hezky rozšiřuje slovní zásoba!.

V pátek se u nás ve školce uskutečnil workshop „Cestička kapičky Jarmilky“, v průběhu kterého se děti dozvěděly, jak se správně chovat k vodě, kde se vůbec bere a jak vypadá její cesta v koloběhu vody. Děti si vyzkoušely spousty zábavných věcí, odnesly si zajímavé informace a moc je to bavilo!

https://h2ospodar.cz/

English 

This week of „the states of water“ the kids started with „hot-cold-freeze running game.“ Then they also sang a song they already know. A walking rhyme: 

Walking walking. Walking walking.

Hop hop hop. Hop hop hop.

Running running running. Running running running.

Now let’s stop. Now let’s stop.

Walking walking. Walking walking.

Hop hop hop. Hop hop hop.

Running running running. Running running running.

Now let’s stop. Now let’s stop.

 

Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe.

Jump jump jump. Jump jump jump.

Swimming swimming swimming.

Swimming swimming swimming.

Now let’s sleep. Now let’s sleep.

Because it is still cold outside it was no more than ideal to sing also this song: 

They also played at being little scientists and did an experiment. With 2 glass of water they had to say in which one is hot water and in which is cold water. They also tried to touch ice which was very very cold. Lastly they saw how hot steam was coming out of a cup and because the water was very very hot with the help of the teacher they made some tea. 

Dramatika a rytmika:

Zhlédnutí videa o skupenství vody. Hry s barvami – zapouštění barev.

Výtvarka:

Tvoření sněhových vloček na černý papír. Využití vody, soli a štětce. Sledování změn při schnutí namalovaných vloček.

Pohybovky:

Dětská jóga „Pozdrav slunci“ a relaxační techniky na protažení a uvolnění svalů. Pohybová hra „Chodí pešek okolo“.

Muzicírování:

Tleskání, pleskání a dupání do rytmů různých písniček. Individuální práce s xylofonem. Vyjádření různých zvuků vody pomocí xylofonu – písnička „Prší, prší“.