Zvířata volně žijící a exotická…22.-26.4.2024 B

27. 4. 2024 | Kronika - Bohnice

Delfínci

Zvířátka a jejich mláďata volně žijící a exotická. To byla podívaná! Na IT jsem si ukázali, která zvířata to vlastně jsou. Vysvětlili jsem si, co je to ohrožený druh a jak můžeme zvířátkům ve volné přírodě pomáhat. Zazpívali jsme si písničku o lachtanech, co šli do kina a pomalu vymýšlíme „scénky“ na zahradní slavnost, která se nezadržitelně blíží. Pomocí černého inkoustu jsme si namalovali zvířata a temperovými barvami domalovali jejich typické okolí a prostředí, kde žijí. Také jsme u toho procvičili, jak vypadá jejich srst, kůže, chlupy – zkrátka povrch jejich těla. V příštím týdnu čekáme vzácnou návštěvu, která nám vysvětlí, jak to chodí na zahrádce se semínkem (Vzdělávací program „Ze života semínka“  – úterý).

Dolphins 

Together we discussed what wild animals are and where they live. Afterwards, we made pictures of these animals and their natural habitats. We also watched an interesting video about endangered and extinct animals : https://youtu.be/RBdLF0JlvW8?feature=shared

Besides that, we walked in the jungle with a song Walking In The Jungle : https://music.youtube.com/watch?v=oR5Rz9lXiCQ&feature=share

In the end, we were trying to recognize the animals by looking at their ‚skin types‘ ( furry, stripy, spotty, scaly…). 

Preschool preparation 

We mostly focused on the visual perception, descriptive adjectives and numbers. At first we did some shadow matching and ‚can you spot the animal‘ worksheets. Laster on, we described animals ( it’s big, brown, fast….etc.). We also did numbers 1-20 : visual recognition, order, counting and so on. We read a book called An itch to scratch about gorillas. 

Rytmika, tanečky, dramaťák: hráli jsme si na zvířecí doktory a léčili zvířátka.

Tvoření: společně jsme vytvořili hejno žraloků na lovu. Vypadají nebezpečně 🙂.

Sportovní klub: cvičili jsme na ribstolech a posilovali.

Muzicírováni: opakovali jsme hitparádu jarních písniček a poslouchali Musorgského Tanec kuřátek.

 

Žabičky

Povídání o zvířátkách vyplnilo uplynulý týden. Tentokrát to byla zvířata, která žijí třeba v lese, na louce nebo je můžeme vidět v zoo. Četli jsme si příběhy o divokých kachnách (Dáda a Dodo) a divokých králících (Jája a Jéňa). Poznali jsme, jak žijí, jak se starají o svá mláďata, o obživu a jaká dobrodružství zažívají. 

Zpívali jsme skvělou písničku o třech opicích, které tancují v Americe při muzice. 

Pověděli jme si básničku o papouškovi:

„Co je tohle za ptáčka?

Skřehotá jak řehtačka.

Papoušek kakadu

budí celou zahradu.“

Prohlédli jsme si spoustu obrázků s volně žijícími a exotickými zvířaty, moc se nám líbily.

Vytvořili jsme úžasné lvy; jsou barevní a veselí!

V úterý jsme se hodili do gala a paní fotografka Vanda nás přijela do školky fotografovat. 

Pózování a zářivé úsměvy jsme rozdávali na všechny strany!

 

English

This week we continued with talking about animals but this time about animals we can find in a zoo. We introduced animals like: a snake, a (polar) bear, an elephant, a giraffe, a zebra and a turtle. Turtle named Tim was also the main character of a song this week: 

‚I have a little turtle, his name is Tiny Tim, I put him in a bathtub to see if he could swim. 

He drank up all the water. Glo, glo, glo, glo. He drank up all the soap. Glo, glo, glo, glo. 

But now he’s sick at home with bubbles in his throat. Bubble, bubble, bubble, bubble, bubble.. POP. Bubble, bubble, bubble, bubble, bubble.. POP.“

We watched a video: Animal Safari (0:00-3:46)

We listened to a song: Let’s Go To The Zoo

We made an art and what else than the king of the animals. First we painted some dots with pompoms and then we glued the lion’s head together with his mane. Our results decorate our hall. We finished our week with a ‚trip‘ to a zoo and we used our ‚binoculars‘ to see all the zoo animals in detail, guessing what animal we saw. 

Dramatika a rytmika:

Pohádka Madagaskar 3 – povídání o zvířatech z filmu. Rytmizace názvů zvířat.

Výtvarka:

LEV – Tvoření hřívy pomocí temper a vidličky. Nalepení vystřiženého obličeje a dokreslení detailů fixou.

Pohybovky:

U zvířátek v zoologické zahradě – nášlapná hmatová dráha.

Muzicírování:

Hrátky se slovíčky – rýmovačky, zpívání písniček.